Blogga...

Idag är att blogga det mer offentliga allltenativet till att föra någon form av dagbok.
Vissa skriver om kläder andra om fester, för att få tiden att gå eller för att bli kända.
Alla har en roll att spela.

I varje bekantskapskrets så finns det en av varje. Festprissen, Bimbon, backpackern, den olyckligt kära, tuffingen osv.
Min roll är "den unga mamman".
Jag är 20 år och mamma... Min dotter fyller 1 om några få månader.
Ja jag är den där tråkiga som sällan eller aldrig följer med kompisarna ut på fest, till festivaler eller på konsert.
Inte för att jag inte skulle kunna, utan för att jag inte längre känner att jag vill.
Visst ibland avundas jag mina vänner som är modiga och har jobbat ihop och sparat till att luffa runt i asien, eller dem som fortfarande orkar festa stenhårt varje helg. Men i slutet av dagen när jag tittar på Leah så vet jag att jag aldrig skulle vilja göra annorlunda, jag har det bra som jag har det!

Lägenheten ser ut som ett bombnedslag nu när jag varit sjuk en vecka och inte orkat städa...
och jag hatar våran diskmaskin, ibland undrar jag om det är värt att ha den.. det blev ju mkt renare när jag och Johan diskade för hand. sjukt men sant!! (iaf mindre kalk haha)

återkommer senare, jag måste lägga Leah. Hon vägrar sova när det är johan som lägger henne ( iaf idag)

Nu är jag tillbaka...

Och snart ska jag gå igen... det finns så mkt man skulle kunna skriva men så lite som egentligen är av intresse för någon annan än mig. haha

Leah var så glad idag!
Det är mysigt att få bada med pappa och leka med badskummet tills vattnet nästan är kallt.
Badankan har hon slängt in under badkaret och nästan glömt att hon har, men den ska plockas fram igen och tvättas så att den är "fitt for fight" igen nästa gång! Och nästa gång tror jag att jag ska sätta mig i badkaret tillsammans med dem, stänka vatten och skratta tills jag nästan gråter för att det är så roligt med lite vatten. =)

Sköt om er och ta hand om varandra!
Love Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback