Lördag

Lördag kväll...
Ingenting händer.. Ingenting behöver hända, det är perfekt som det är.
Solen har gått ner och lugnet har sakta börjat sänka sig i lägenheten. Leah är trött och kommer somna vilken sekund som helst. Middagen bli väldigt sen men det gör ingenting, jag har badat med mitt lilla troll och nu känns kvällen fulländad.
Johan ligger i soffan och tittar på tv:n utan att egentligen bry sig om vad det är som går och här sitter jag och njuter av tystnaden. Det var skönt att få ställa sig i duchen efter att ha badat " Kakan" och känna det varma vattnet omsluta kroppen, skölja över hår och ansikte. stänga ute vardagen en sekund och bara vara!
Snart är det dags att sätta sig vid middagsbordet och prata igenom vad som ska hända imorgon, ska vi ta en promenad om det är fint väder? Eller kanske Leka någon vild innomhus lek med Leah? Kanske tar vi det bara lugnt? ... men först måste jag laga maten.
vad ska jag laga då? Kött och potatsigratäng? Kyckling och Pommes? nej kyckling åt vi igår.
Kanske slänger jag bara ihop något vanligt som makaroner och korv eller potatismos och köttbullar och sparar kycklingen tills imorgon.  Vad det än blir så måste jag verkligen sätta fart med maten nu innan det är mitt i natten.

image2


Love Saga





Kommentarer
Postat av: Jasmine

Har du haft en bra dag idag? :)

2008-04-12 @ 21:25:30
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: Patricia

Godnatt, sovgott! ♥

2008-04-12 @ 21:39:12
URL: http://PROMENADE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback