Bara jag och musiken.

Nu sitter jag här igen, lyssnar på musiken och skriver en rad. Funderar på om man kanske skulle återuppta skrivandet igen och bara flyta in i textens värld. Få göra någonting jag verkligen brinner för igen. Livet är för kort för att bara låta det passera förbi nästan obemärkt. Apropå att göra någonting man verkligen brinner för så funderar jag allvarligt på att söka stipendium för att kunna börja plugga igen. Jag drömmer om att få sätta mig i skolbänken igen, men den här gången för att utbilda mig till någonting jag verkligen kan tänka mig att hålla på med tills fingrarna skrumpnar och ögonen trillar ur sina hålor eller helt enkelt sviker en. Söker vidt och brett efter den där stylist utbildningen jag aldrig gick när jag borde ha gjort det. Efter den där underbara stylist utbildningen jag drömmer om till och med när jag är vaken. Den där förbannade stylist utbildningen jag inte kommer ha råd med... inte nu i alla fall... och kanske aldrig. Men med mycket vilja och en gnutta tur kanske jag kan uppfylla min önskan och tillslut få jobba med någonting jag faktiskt är bra på. Visst trivs jag som vårdbiträde, men det är ju inte direkt min dröm att arbeta med tunga lyft och ha obekväma arbetstider resten av mitt liv. Just nu är jag ju ändå hemma med barnen, så just NU spelar det ingen roll... men som jag längtar!

Ska allvarligt överväga Lisens tips om att äta mycket fisk...jag gillar fisk!

skriver en rad senare, nu ska jag äta en bit tillsammans med Johan innan jag springer iväg och hämtar Leah på dagis.

Sköt om er nu!
Pussar Saga!


Kommentarer
Postat av: Lisen

Gillar det! Kör på det! Har massa fiskrecept också som barnen älskar, ska ta fram dom och skicka till dig!. Äter suschi nu, mums!

2009-04-28 @ 12:52:18
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback