Dop planer och en ensam valborg.





Då var det dags att ta tag i att planera Haley Novas dop. Datumet är bestämt och gudföräldrarna i stort sätt spikade.
Nu är det bara musiken och dopfesten kvar att planera, då vi redan vet ungefär hur dopet kommer att se ut. Vi har ju redan ett dop att använda som grundmall för det kommande.Försöker även hitta någon fin dikt att läsa för Haley när hon ska döpas, hade en underbar till Leah på hennes dop. Måste även prova lite fler smaker på cheescake  eftersom det är det vi har planerat att servera. Visserligen tar det lite tid att baka dem men det ska nog gå bra. Tycker ju att det är så roligt att få hålla på med sånna saker.
Det blir väl en två "tårtor/kakor" och två smörgåstårtor... tror inte att jag hinner baka mer om jag ska vara ärlig!
Kan kanske fråga min mormor om hon kan tänka sig att baka till dopet hon också.. lite bullar och chokladbiskvier kanske?
Vi måste välja färg på banden till dopklänningen också... barnen ska få ha varsin färg. Leahs band var blodröda och jätte fina till den vita dopklänningen. Hade det blivit en liten pojke så var planen att det skulle bli skogsgröna band.. det sa vi redan när jag väntade Leah... att om det blir en pojke så blir det grönt inte blått som alla andra har.. och blir det en tjej så blir det rött ( förutsatt att det passar barnen) istället för den vanliga babyrosa färgen. Den här gången lutar det åt någon mörkare lila färg på banden. Tycker om kontrsaten mot det vita. Och känner att barnen förtjänar att ha en varsin underba färg. =)

I år får jag fira valborg ensam... bara jag och barnen, så ja helt ensam är jag t ju inte =).
Ska snart gå och handla lite till maten och sen blir det till att laga något trevligt. Johan är och firar tillsammans med Norrland och kommer hem i natt eller eventuellt imorgon, beroende på hur det löser sig.
Jag hoppas han får en trevlig kväll och att dom hittar på mycket roligt. Lycka till med kubbspelandet älskling!

Nej nu är det hög tid att komma iväg till affären så jag kommer hem nångång igen.

Sköt om er nu och ha en trevlig valborg!
Kramar Saga.

Kommentarer
Postat av: Lisen

Hej!

Hoppas ni fick en mysig valborg. Gud vad mysigt med dop. Ska ni ha det i kyrka eller hemma?



Kram

2009-05-01 @ 22:13:36
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Saga

Kyrka.. barnen döps i samma kyrka som jag är döpt och konfirmerad i, mina föräldrar vigdes i samma där och min mamma och hennes syskon konfirmerade sig i den kyrkan (ena morbrorn döptes där). Då Leah är döpt där så känns det viktigt att döpa Haley Nova där också. ( inte av religiösa skäl.) =)

2009-05-01 @ 23:20:36
URL: http://sagajmocklin.blogg.se/
Postat av: Lisen

Som det ska vara !

2009-05-03 @ 17:56:28
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback