mamma, "gikka"... Leah osså ha!

Jag kan inte låta bli att älska det!
Hon låter så sjukt söt när hon säger det. När hon kommer springande med "pipisen" i handen och ett leénde som tar upp hela ansiktet ropandes - Mamma, gikka!!... Leah osså ha!. Då smälter ju hjärtat och man kan inte låta bli att skratta.
Haley ligger i vaggan och myser fortfarande, och det är nästan så att jag avundas henne.
Jag är fortfarande så trött och öm efter "helgen" i stavsnäs. Fastnar så lätt vi vaggkanten och bara stirrar, fortfarande fast jag har två barn så kan jag inte låta bli att förundras över hur någonting så underbart kan ha kommit ur Mig. Haley är dessutom en så glad bebis, anldrig ledsen eller skrikig. Malin sa att hon är så snäll att man nästan glömmer av att hon är i rummet.
Idag MÅSTE jag ta tag i träningen igen. Först påskhelgen och sen en vecka i stavsnäs har INTE gjort gott för mig. Men nu ska det bli skönt att komma igång igen. Kan kanske till och med få med mig Johan på en långpromenad?
Har funderat på det länge nu.. man kanske skulle ta och ta en promenad till "bresse" ta en fika och bara titta sig omkring lite. Det är ju fortfarande inte varmt nog att bada men fiket och restaurangen vid stranden har nog öppet i alla fall.
Solen skiner ju nästan jämt nu förtiden. Och att gå i en allé i solskenet påvägen till en strand låter ju inte helt fel i mina öron.
Haley avfyrar Leénden på löpande band och man blir alldeles varm i hjärtat. Allting går ju så snabbt nu när barnen är små. Jag börjar så sakta förstå vad folk menar med att barnen växer upp fort och att en dag så kommer man vakna upp och barnen ska just till att ta studenten. Man hinner nästan inte med!

Får se vad dagen har att erbjuda... jag förutser städning och lek., men vad mer? dagen kan ju inte sluta utan att vi gjort någonting mer.

Nej nu måste jag rusa... Leah sitter i foffan och ropar - Maaaaamaaaaaaaa.... "meejj" (mer).. nu "meeejjjjj" gikka!

skriver snart igen.

Kramar Saga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback