"Vill inte-ska inte-tänker inte"

Den här dagen hade en ganska enerverande början och det tog lång tid innan det blev bättre.
Leah har haft en "Vill inte-ska inte-tänker inte" dag idag. Ingenting var bra och ingenting gjorde det bättre. Oavsett vad man sa eller gjorde så var det bara "Neeeej" gråt, skrik, gråt, slänga sig på golvet och gråta hysteriskt en stund till. Men när vi mötte upp Becca så vart allting mirakulöst bättre på en gång. Då var livet roligt igen och det passade att uppföra sig som en dam igen. Vi bakade kladdkaka hos Patrik (Beccas kille) och den var en total katastrof! Vi följde receptet till punkt och pricka men när vi sen tog ut den ur ugnen en kvart senare, den angivna tiden så kunde man ha hällt den ur formen.... Det var bara soppa!! Så in i ugnen igen och där fick den så tills den var hårdare och kladdigare... men inte godare!!!!!!!
Vi har provat i alla fall 10-15 olika recept och INGET har hållit måttet. Ska det vara så här svårt att få tag i ett bra kladdkake recept? Någon som kan ge mig ett bra?? jaja... nu spelar det ingen större roll dom kommande veckorna.. eller ens månaderna, inte för mig i alla fall. För nu är det slut på det roliga. På lördag drar bantningen igång... nu räcker det inte bara med att träna regelbundet längre. Nu är det faktisk bantning som gäller kombinerat med träning och motion. Annars kommer jag aldrig komma ner i storlekarna.

Leah hade som sagt var en dålig dag idag och detta ledde till att jag inte ens orkade tänka tanken att ta henne till dagis..
Hostan är allt jämt kvar och febern verkar komma och gå som den behagar.
Haley är däremot mycket bättre, inte helt bra men bättre. Som småbarns mamma byter man säkert 1000 blöjor i månaden (okej så jag överdrev en aning, stämm mig!) och jag känner det som om jag antagligen innehar värdlsrekordet!
När dessa grenar dyker upp i os ska jag garanterat ställa upp. 400 meter blöjbyte, 24 timmar sagoläsning och matning av motvilligt småbarn.

Har funderat vidare på det där med skola igen och nu bestämt mig för att jag SKA göra det som är i min makt för att få börja plugga så snart som möjligt. Blir jag tvungen att betala helt själv utan bidrag ( det får man efter 25) så får det helt enkelt vänta ett par år... då får jag söka nytt jobb innan och arbeta tills jag fyller 25.  Men det är värt ett försök!

Skriver snart igen.
Kramar Saga.

Kommentarer
Postat av: Lisen

Vad är du sugen på att plugga?

2009-04-30 @ 10:08:21
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Lisen

Men styilist? Låter jätte kul men finns det verkligen anställning till sånt?

2009-04-30 @ 10:10:02
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Saga

Som stylist så kan man ju välja att jobba på salong också, då man har utbildning inom make-up och frisör också. (beroende på vart och vad man pluggar). Ingenting är omöjligt ;)

2009-04-30 @ 16:03:27
URL: http://sagajmocklin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback