Sicko!

Satt just och såg denna fantastiska film med Johan och kan för allt i världen inte förtå varför jag inte sett den tidigare.
Det är få sker som engagerat mig på samma sätt som denna film har gjort och jag känner nu en otroligt stark kännsla av att jag MÅSTE dela med mig till övriga människor i VÄRLDEN av detta genis storhet! HYLLA Michael Moore!!!!!!!
Jag har alltid haft någonting emot USA och dess regering och blev hoppfull när Obama vann valet och blev  landets första färgade president.
Jag kan inte komma över hur slående denna film är och hur jag nu istället för att känna förakt för amerikanerna känner stor sympati.

Efter att ha sett filmen vill jag skicka pengar till hjälporganisationer, inte i uganda eller liknande utan USA. Jag vill sätta mig ner och skriva ett långt brev till landets regent och öppna upp ALLAS ögon för hur stort landet skulle kunna bli om man sammarbetade. Jag vill nå ut till stackars okunniga amerikanska medborgare och informera dessa om hur starka de skulle bli om det enade sig och gjorde uppror mot detta helt vedervärdiga system! Jag vill får dem att kräva rättvisa och  GRATIS sjukvård fär ALLA!

Jag känner mig nu otroligt mycket mer tacksam över att vara född och uppvuxen i Sverige än vad jag har gjort på många år, och känner mig välsignad som har allt det jag har ( och jag lovar, för vissa kanske det inte ser ut som mycket ). Bara att få ta hem mitt friska barn efter att ha fött det och att veta att om det händer något så kommer jag kunna ge mina barn den vård det behöver, UTAN att det kommer kosta mig allt jag äger och har, utan att det kommer försätta mig i stora skulder och utan risk för att rent av bli nekad vård! Jag känner mig tacksam över att veta att om mina barn får feber hög feber så behöver jag inte oroa mig för att de ska DÖ!

Idag ser jag på mitt hemland med nya ögon men även så ser jag med nya ögon på USA.
Jag rekomenderar alla som som jag tidigare inte sett denna film att se den snarast möjligt! Ta er tid att lägga ett fåtal timmar av era liv på att se denna oslagbart fantastiska film. Ta er tid att beröras och bli en aning mer medmänskliga och sympatiska. Filmen bjuder inte enbart på en rejäl ögonöppnare utan även på en del ofrivilliga skratt också.
Den ÄR och förblir FANTASTISK!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback