Jag vill...

Är det bara jag eller finns det fler där ute som likt mig har helt overkliga, fåniga drömmar?
Ni vet... vinna på lotto, och då menar jag inte en jätte summa utan en liten som kan ta en ur krisen och in i en normal vardag. Aldrig behöva oroa sig för hur lång tid det kommer att ta att betala den där skulden på över ett tjugotal tusen kronor som man ådrog sig när man fick vattenskada i köket. Utan en massa extra avbetlinigar till hyresvärden skulle livet bli en aning lättare.

Längtar så sjukt mycket  tills vi båda har fast arbete igen. Jag kan knappt bärga mig till slutet på denna månad då jag får svar på om äldreboendet brevid har någon tjänst ledig eller inte. Jag vill bara ha svar. Visst hoppas jag att dom ska säga "Ja men självklart Saga, vi vill absolut ha dig som timmis här på Malins. Skulle du kunna börja redan nästa vecka?" men det är inget jag räknar med nu när det är så dåligt med arbeten över lag. Ärligt talat så är jag nöjd bara jag får ett ordentligt svar. Inga fler "kan du höra av dig i slutet på månaden igen?" eller "Jag ska kolla hur schemana ser ut och se hur många det är som blir kvar efter sommaren". Då vet jag i alla fall och kan sluta fundera över det så jävla mycket.

Jag önskar att vi kunde åka till stavsnäs i helgen och gratta Isabelle. Barnens kusin fyller 2 och det är klart att man vill vara där då. Skulle vara så roligt att träffas igen, det var inte ju inte igår om man säger så.
Och barnen har ju så sjukt roligt när dom träffas. Leah och Isabelle skulle kunna vara de bästa av vänner om vi bara träffades ofta nog. fast å andra sidan så är jag ganska säker på att dessa damer kommer ställa till med en hel del förtret för oss vuxna tillsammans. Haha, kan inte låta bli att le vid tanken på tre hormonstinna tonåringar som hittar på djävulskap och skräker att det hatar oss. Missförstå migrätt nu. Inte fan vill jag att mina barn ska hata mig, men man kommer väl ihåg hur man var själv. Och är barnen minsta lika mig och Malin så har vi garanterat tagit oss vatten över huvudet.

Slänger upp lite bilder på Isabelle och Leah från sommaren. Dom rullar in när Johan har slutat spela CS. som senast kommer de in imorgon.

Puss


Kommentarer
Postat av: Lisen

Den dagen kommer, framtiden ska man alltid lita på =)

2009-08-12 @ 22:17:49
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback