Och sen... Och sen.. Och sen!

Satt just och smygtittade lite på andras liv via nätet och förundrades över hur många totalt menlösa inlägg det finns egentligen. Det är som om dom har satt knappen på repeat och inte vet hur man stänger av skiten.. Inläggen är fulla med " sen, och sen och sen och sen och sen... jag står inte ut! Kan dom inte hitta ett lite mer kreativt sätt att uttrycka sig på?
Den dagen mina inlägg inehåller mer än två och sen i samma mening så får ni banka lite vett i skallen på mig.. Eller helt enkelt ta och skjuta mig, för det borde fan vara nackskott på att använda den meningen för många gånger i samma inlägg.. eller ens samma dag!

Okej nu handlande ju det här inlägget om just det så det är väl inte så konstigt att dessa ord står ett tusental gånger efter varandra. Och JA, jag tycker att det är ett problem att vi misshandlar det svenska språket så totalt i både tal och skrift i dagens samhälle! Saker som " säg till han" eller "jag såg hon kissa ute" är också meningar ( eller snarare sättet meningarna är upp byggda  på ) som gör mig galen. Det heter honom och henne inte hon och han i dessa sammanhang.

Nej nu beger vi oss in på ett annat spår och talar om något annat.

Idag blir det till att snygga till här hemma och se till att det ser lite mer beboligt ut. Med svabben i högsta hugg ska jag springa runt i lägenheten och jaga smuts och kanske till och med ett och annat barn! Jag planerar att göra detta till ett familje event och TVINGA resterande familjemedlemmar  att delta på ett eller annat sätt, antingen som städhjälp eller som redskap! kanske bestämmer mig för att använda Johans kaluffs som sopborste!?

I bakgrunden går lugna favoriter på datorn och fan vad mycket låtar det spelas som man nästan hade glömt bort fanns.
Ska njuta av variationen en liten stund ( medans  det fortfarande är variation ) och sedan är det bara att dra igång med dagens bestyr och göromål.

Måste kila!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback