Vila i frid!

Hjärtat sjunker som en sten i bröstet och jag känner först inget mer. Mamma finns där på andra sidan telefonen och jag vet att hon gråter.. vad ska jag göra? Vad ska jag säga?
Någon vi alla älskar har plötsligt ryckts ifrån oss, Han fick inte ens en chans att påbörja behandlingen innan han gick bort.
Jag lägger på luren och känner hur en våg av sorg sköljer över mig, jag vill bara gråta... Det gör ont i hjärtat och jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig. jag går in till Johan för att tala om de dåliga nyheterna och kan inte längre hålla trårarna tillbaka. Dessa förbaskade tårar rinner sakta ner för kinden och lämnar dem blöta.. Jag gråter bara en liten stund. Snart känner jag mig mer chockad över att vi inte fick mer tid än något annat. Allt snurrar och det är som att gång på gång bli slagen i bröstet. Allting är bara fel. Det var ju bara en vecka sen som vi satt där i köket och pratade om att vi hoppades att han skulle slippa fler infektioner så behandling skulle kunna sättas in.

Igår gick en mycket begåvad, rolig vänlig, varmhjärtad och speciell man bort i canser.
Vi kommer sakna dig innerligt Patrik och jag hoppas och vet av hela hjärtat att du är ågonstans där du nu får må bra.
Patrik var i fyrtio år, tvåbarns pappa och en fantastisk förebild för sina söner. Alla som någonsin mötte denna man kan känna sig välsignade.


Skriver mer om ämnet när jag inte längre känner mig lika bedrövad.

Sköt om er och ta vara på den tid ni har med varandra... Håll kontakt med släkt och vänner efter bästa förmåga och anta inte att ni har massor av tid. För en dag kan det helt plötsligt hända något fruktansvärt..

Puss

Kommentarer
Postat av: Lisen

Beklagar...



Kämpa på!



Tackar och kramar till dig med familj

2009-08-06 @ 19:37:36
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback