Få iordning rummet?!?

Igår var Johans mamma och pappa här och hälsade på. Eftersom dom inte kunde komma när jag fyllde år så bjöd dom på restaurang som födelsedagspressent. Det var trevlig och till och med Leah skötte sig exemplariskt =)
Först var det upp klockan sju med Leah, äta frukost, byta blöja, busa lite och kramas... sen var det till att städa som en galning. Vill ha rent och fint här hemma, speciellt när det kommer folk på besök. Så kom johans mamma och pappa iaf.
Vi busade en massa med Leah och jag gjorde en massa saker jag inte borde ha gjort.
Johan tjatade om vama mackor med champinjonstuvning tills jag slutligen gav upp och fixade lunch åt alla.
Att på kvällen sen sitta och bara vara still i flera timmar vid ett bor gjorde inte saker bättre.
Natten blev fruktansvärd och idag änns det som om jag ska gå sönder för att jag har så ont i kroppen.
Men jag hoppas att det ska gå över snart.

Johan är hemma hos min mamma och pappa och slipar Leahs säng. Blir det gjort nu så kan vi måla den och sen ställa in den i Leahs rum.
Det känns som om det blir mer och mer gjort här hemma nu.
Får vi bara iordning i Leahs rum, lite färg på ena väggen i vardagsrummet, en ny tv-bänk och nya hyllplan till vardagsrummet så är det ju nästan helt klart här hemma.
Då är det bara städa iordning vårat sovrum igen som är kvar och s åhar vi en lägenhet som man faktiskt kan trivas i.
Att veta att man är så nära och änså så långt ifrån känns både bra och dåligt.. skönt att veta att det inte är så mycket kvar, jobbigt att veta att vi inte har råd att fixa det just nu.

Idag är det sista dagen Johans chef har på sig att höra av sig till johans advokat.
Får se hur allt artar sig nu, om det blir bra eller hur det blir.

skriver en rad senare eller någon annan dag.

Kramar Saga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback