Sjukskriven.

Från den 29 januari till den 16 mars är jag sjukskriven pga foglossning.
Hade ingen aning om att det kunde göra så ont!
Som tur är så är det ju inte så lång tid kvar i alla fall. Max 5 veckor och sen så kommer det en till liten bebis.
Leah brukar komma antingen springande eller smygande fra mitt mig och lägga armarna om magen så gott hon kan, klappa lite försiktigt på den och ge den en puss innan hon springer iväg och busar vidare. Jag undrar hur mycket hon egentligen förstår av det som händer?
När man frågar henne vart hennes lillasyster eller lillebror är pekar hon glatt på magen och svarar  "däää, dä".
Jag tycker att det är viktigt att prata med henne om att det kommer komma en till liten bebis och att det är hennes alldeles egna småsyskon.
Idag ska vi se till att det bli städat här hemma... nu när jag har så förbannat ont så har det blivit en aning stökigare än vad det brukar vara.. men det beror på att det inte är jag som sköter städningen längre.. det gör johan och vi har olika syn på vad som är städat och inte. Men det kommer bli bra det här. Han är ju hemma för att hjälpa mig med Leah och hemmet nu när jag är sjukskriven. Man känner sig som världens sämsta mamma när man inte ens kan ta sitt eget barn till dagis för att man har ont och går på kryckor.  Hur tar man sig 20 minuter bort med både barnvagn och kryckor?? Omöjligt!
Jag sover dåligt på nätterna, har ont och gråter när jag vänder mig om... kan inte göra nästan någonting hemma och känner mig ganska värdelös på dagarna. men som tur är så har jag ju Johan... Han gör sitt bästa för att ta hand om mig. =)
Men nu ska jag hoppa iväg och krama på honom en liten stund.. sen ska jag kämpa på med disken.. då behöver jag iaf inte röra mig så mkt..

Puss Saga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback