Söndag.

God morgon.
Leah springer runt och slänger sina leksaker över hela lägenheten. Hon har i alla fall grymt roligt.
Frukosten är avklarad och blöjbyte lika så. ( det var iof mer än en timme sen men iaf).
När man tittar ut genom förnstret ser man att det har snöat igen. När jag var mindre så var det snö vid jul och på väg mot våren vid den här tiden på året. Men allt verkar ha ändrats. Nu är det i slutet på februari och mer snö än på hela vintern känns det som. Undrar hur det kommer se ut i framtiden, är det ingen som oroar sig det minsta?
Snön gör det iof ljusare och mindre grått och det är kul för Leah att få tulta runt i den vita omgivningen. Jag känner att det är dags att ta en timme ute i lekparken idag. Hon måste ju få leka i snön! Jag kommer ihåg hur sjukt roligt jag tyckte det var att få bygga snögubbar, snölycktor och snögrottor när jag var mindre. Ja inte lika liten som Leah är nu men yngre än jag är nu i alla fall (mycket yngre). Och jag chansar på att jag tycker det är lika roligt idag som jag tyckte då.
Visserligen kan det bli väldigt svårt att leka ordentligt med henne... ja att ens ta sig ut kan bli lite krongligt, men det ska gå.
Jag är så trött på att sitta instängd här i lägenheten pga foglossningen. Jag måste få insupa lite frisk luft och känna vinden i ansiktet om så för en kort stund. Sen blir det varm choklad när vi kommer in igen. Men innan vi kan göra någonting så måste jag få upp Johan. Jag behöver hans hjälp med att ta mig ut med Leah... Och visst fasen skulle det vara mysigt om han ville vara med oss och leka lite.

Det blev inget städa sovrum igår. Istället blev vi besökta av "Norrland" och sen Göran och Palle.
Dom kom på kaffe och lite skitsnack. Men tiden rusar förbi när man har trevligt och snart var det för sent att städa alls eftersom Leah ska läggas mellan 19 och 19.30 på kvällen.
Men idag blir det ett ryck i alla fall. Efter lekstunden.... eller ska vi ta den som en välförtjänt paus mitt på dagen istället??
Idag blir det dessutom till att skaffa tvätt tid och sortera tvätt. Det finns så mycket tvätt, så mycket att jag faktiskt inte  visste att det var möjligt ens. Men det lär inte bli något större problem, för vi är rutinerade och skickliga på det här med tvätt och städning.
Johan har blivit mycket duktigare på att ta eget initsiativ vad gäller städning och disk. Och jag måste säga att det är skönt att veta att lägenheten är i "trygga händer" nu när jag är sjukskriven.

Ta hand om er nu.
Kramar Saga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback