Vart är solen?


En ny dag.. en ny regnig dag. Visst är det skönt att det inte är så varmt idag som det har varit men samtidigt så saknar jag solen. Jag som vanligen brukar längta till hösten med dess regn och rusk längtar idag efter solen. Anledning : Jag vill ut och gå! Jag antar att promenerandet få vänta ännu en dag, om jag inte helt enkelt struntar i det lilla regn som faller idag och beger mig ut i spåret i alla fall... Ska även ringa Johanna och rådfråga min trogna promenadpartner om hur vi vill göra.

Idag ser för övrigt ut som en perfekt dag att stanna inne och se på film.
Ni vet, krypa upp i soffan med en kopp varm choklad eller så och bara mysa inlindad i den där filten som ligger där på armstödet och väntar på att bli använd. Kan dock inte komma på vilken film man skulle se. Av filmerna jag lånade av Andreas och Johanna är det nu bara en som fortfarande ligger i fodralet osedd. Mirrors. Jag har inte den blekaste om huruvida det är en bra film eller inte, det jag vet är att den inte är lämpad för barn. Där av blir det till att se något annat ( som jag antagligen redan sett ). Mirrors får vänta tills i kväll när barnen sover tryggt i sina sängar och mörkret och tystnaden sänker sig som ett mjukt täcke över lägenheten.

Får se vad som händer idag. Om det är någon som har förslag på bättre saker man kan tänkas ta sig för idag så får ni gärna skriva en rad. Tills dess får det bli vad som faller mig in och det kan vara precis vad som det.

Dags att hitta på någonting.. Ha det så bra så länge...
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback