Trött, så sjukt trött!

känner mig som Leah ser ut att göra på den hrä bilden.. slut!

Dagen är slut och kvällen sänker sig stilla över vår lilla stad och här sitter jag med er igen.

Jag har funderat en del som sensate dagarna och kommit fram till att jag börjar känna mig så sjukt trött. Kroppen känns seg och ögonlocken tunga som bly och det svider varje gång jag blinkar.
Inte ens smink kan dölja det lila under ögonen... Jag vet själv att det finns där, det trötta, lila jobbiga.  Allting känns som om det går i  ultrarapid och ändå så känns det som om jag inte hinner med alla tankar som susar förbi i all hast. Att vara småbarnsmamma sätter sina spår, och jag skämms nästan över att jag är så trött som jag är. Jag vill ställa mig i duschen och låta vattnet skölja bort tröttheten så att jag kan känna mig som en människa igen.
Jag vill sova... Jag vill så innerligt gärna sova men jag kan inte, jag kan inte. Upp tidigt varje morgon, någon gång mellan 6 och 7. I säng vid 2 tiden på natten. Jag sover dåligt. Jag somnar som en stock på kvällen men vaknar igen efter en stund.
Jag vet att jag måste mata och jag hatar att somna med vetskapenn att jag ska upp snart igen. Matar iof bara två tre gånger per natt. Men ändå vaknar jag ungefär en gång i halvtimmen och måste titta på klockan.  Upp igen tidigt och så hålla igång hela dagen.

Nej nu ska jag hoppa in i duschen och låta det varma vattnet få musklerna att slappna av lite.
Ta hand om er nu och kom ihåg att en god natts sömn ibland kan vara värd mer än både ädelmetall och juvel!!

Puss Saga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback