Haley Nova...

Äntligen hemma igen...
Igår natt blev det till att åka in till akademiska sjukhuset och förlossningen.
Första tanken var "Varför går jag igenom det här igen?", och allting gick så fort att jag nästan inte han med.
Kom dit vid 20 i 2 på natten och klockan kvart över 3 var Haley Nova född.
En timme och 35 minuter inte illa pinkat om jag får säga det själv =)
Ingen ting blev som jag planerat och Min mamma han inte ens lämna förlossningen innan lilltjejen var född.
Johan drack saft medans jag hade värkar och när Jag krystade så satt min mamma och drack kaffe...
Haley Nova är född med segerhuva ( vilket innebär att hon var helt omsluten av fosterhinnan när hon kom ut) och det är tydligen väldigt, väldigt, väldigt ovanligt. Detta innebar att vattnet inte gick och att dom fick ta hål på hinnan och plocka ut henne när hon var född.
tanken var att vi skulle stanna på bb och få lite tid tillsammans med lillan och lära känna henne innan vi åkte hem. Ta lite tid bara vi tre innan vi åkte hem och blev en familj på fyra. men när vi väl låg därpå bb så kännde vi bara att vi ville åka hem till Leah och få krama om henne också. Så det var till att ringa mamma och pappa och bli hämtade.
När vi kom dit hade leh redan somnat så vi sov kvar och imorse Fick Leah träffa sin lillasyster för första gången.
Hon vart överförtjust och lös av glädje när hon fick syn på Haley Nova. Hon ville pussa och krama och hålla och titta.
Allt på en och samma gång. Hela dagen har gått åt till att låta henne bekanta sig med lillasyster, låta henne vara med och byta blöja, ge nappen när den trillat ur och sitta med och prata och klappa medans mamma matat.
(Vi vet ännu inte om lilltjejen ska kallas för Haley eller Nova så jag skriver både och här så länge... )

Nej nu är lillan hungrig igen så jag måste rusa..
men skriver när tid ges igen.

Kramar Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback