senfrukost eller så kallad brunch?

Ibland är det skönt att bara ta det lugnt och låta allting vara. Låta hjärnan få lite semester frpn alla tankar, men det känns nästan omöjligt. Jag försöker omedvetet hitta saker att sysselsätta mig med för att slippa tänka alls. Städa, leka, baka, städa.... Idag blir det bröd bak. Sen frukost och till att ta sig tid att krama om Johan en extra gång. Han var tidigt uppe i morse.. lååångt innan jag ens vaknade känns det som. Han hämtade Leah när hon vaknade och lät mig få sova vidare en stund till. Och när jag väl klev upp så blev han besviken på sig själv för att han somnat med Leah på soffan istället för att hinna göra det han tänkt.. FRUKOST till hela familjen! =)
Jag ska nog kila och baka nu så är det kanske klart lagon till frukosten... jag känner mig onaturligt huslig nuförtiden.
Vi städar varje dag och försöker hitta tid till att baka färskt bröd, eller något till fika. Leka med barnen och mysa en stund bara familjen. Handla tillsmmans och andra familjära saker. Jag är INTE en bakande mamma egentligen.... jag är inte pedant när det gäller städning i vanliga fall.. men när livet är som det är så känns det bra att ha kontroll över något.. även om det bara är bröd och städning!
Jag vill vara en bra mamma.... jag ÄR en bra mamma!!  Jag tar mig tid att vara med mina barn, ger dem det dem behöver och ser till att dom mår bra... Att jag råkar roas av att bygga dom där fåniga kojorna är ju en helt annan sak =P

Nej gå och baka så vi har nybakat till frukosten =)

Kramar Saga!



Ja jag vet att jag låter hjärntvättad... men ibland kan det vara så.. ibland har man dagar som denna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback