Torsdag...

Jaha ännu en dag har haft sin start och snart är det dags att ta itu med dagens bestyr.
Johan är och lämnar Leah på dagis och jag ska slänga mig in i den " otroligt trevliga" sysslan att diska.
Dagen ska ägnas åt städnig ocg tvätt. Hämta barn på dagis och ta en liten extrarunda innan vi  går hem för att få dagens promenad ( Hoppas jag) det  beror på om Johan vill följa med eller inte. Vill han inte det så blir det inte någon längre promenad efter dagis utan raka vägen hem... Det är skönt att ha honom hemma nu när Haley är så liten. Att ta hand om både Haley och Leah samtidigt är inga problem.... Så länge inte båda gråter. Måste Haley matas så kan jag inte leka med Leah och så vidare. Men när Haley Nova är lite äldre så kommer det vara lättare. Och tack gode gud att Leah är en så snäll och förstående storasyster, alltid snäll och glad att se sin lillasyster.

Idag är det som sagt var städning som gäller till större del. Diska, städa köket, städa sovrummet, renbädda och tvätta de kläder och lakan som är smutsiga.
Joahn var jätte duktig och städade större delen av vardagsrummet igår även fast hela familjen var heeelt slut, även han.
Jag han bara diska lite på dagen och sen var det mata bebis som gällde.... synd bara att jag somnade och sov säkert två timmar.
Våfferldagen.... ja just det det var ju våffeldagen igår =)
Och visst åt vi våfflor... johan gjorde en otrolig sats med våfferlsmet och vi orkade inte ens göra våfflor av hälften =/ .
men gott var det och det tyckte absolut Leah också.

Jag älskar babysittern!
Tack och lov att Haley tycker att det är mysigt att sitta i den och titta på världen. Leah var inte alls intresserad av att sitta i den som liten. Men det underlättar så mycket nu nä vi har två barn att kunna sätta Haley i sittern och få saker gjort. Man kan till och med äta alla som en familj! Nej  nu får jag ta och slita mig från datorn och ta och försöka å min minsting "bubblan" att äta lite innan jag kastar mig över disken med gott humör. =)

Ha det såbra och ta ahnd om er!
Kramar Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback