God morgon!

Så söta när dom ritar tillsammans =)
Gårdagens besvikelse känns idag så avlägsen att det känns som om det var en evighet sen jag skrev det senaste inlägget här. Idag är en ny dag full med nya möjligheter och nya stunder att ta vara på. "Det blir vad du gör det till" heter det ju och jag tänker göra den här tiden av mitt liv till ett kapittel värt att minnas. Idag börjar resten av mitt liv!
Vädret är tråkigt och regnet hotar med att slänga sig mot marken och stänka ner allt som kommer i dess väg men någonstans där i skuggan av molnen så finns ändå en bra dag som väntar på att bli upptäckt.

Johan är och lämnar Leah på dagis och jag hoppas att hon kommer få en jätte rolig dag.
Hon är så duktig, dom senaste dagarna har vi bara bytt ett par blöjor på henne ( när hon sover middag får hon ha blöja) och dom på dagis sa att hon är jätte duktig på att säga till när hon behöver gå på toaletten.Jag är så imponerad av hennes vilja att klara sig utan blöja. När jag ser hur lyckliga och välmående mina barn är så vet jag att vi är bra föräldrar, och jag tänker inte skämmas över att jag säger det högt! Visst har alla dagar då vi undrar om vi gjort rätt i saker, men med så trygga och självsäkra och omtänksamma barn så finns det inga tvivel.

Lägenheten behöver städas idag och det är en chans att rensa ur dåligenergi med skräpet som ska slängas.
Jag ska se till att man kan spegla sig i spisen, badkaret och alla fönster... Och golvet (Hoppas jag iaf).
Jag är på ett så bra humör idag att jag tror att jag ska spricka. Leedena avlöser varandra och jag känner en oförklarlig brännande lust att städa!

Nej nu måste jag dra igång och se till att någonting blir gjort.
Skriver ikväll igen.

Ps. Håller tummarna för att Rebeccas intro idag ska gå bra. ds.

Kramar Saga!

Kommentarer
Postat av: Svennis

Tack sötnos :) jag jobbar 7-15 idag, blev ändrat så nu har jag en timmes rast och är hemma.

2009-05-14 @ 11:27:06
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/
Postat av: Lisen

Tjenen! Nu ska mamma Lisen lära dig en sak, städa är kul! Städa är en kick, tänk den härliga känslan efteråt när det är rent och fint!! Tror verkligen ni är toppen föräldrar och eftersom barnen mår bra är det ett väldigt bra tecken!!!



Jag kör alltid med "ajax tvättlappar". Ligger i en förpackning som vanliga våtservetter men är till för att torka på ytor, hyllor, bord , kladiga stolar och sånt. GÅr jämt runt med en sån i handen och torkar lite här och var hemma... ska skicka en sån förpackning till dig på posten tror ja =)



KRAM från soliga MalmÖ!

2009-05-14 @ 22:36:16
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback