Hemma igen.

Då var jag hemma igen efter en helg hos mamma och pappa.
Det är mysigt att åka dit och grilla... Grillad lax och sallad är ju så sjukt gott att man inte kan stå emot. Och eftersom det är ganska nyttigt också så gör ju inte det så jätte mycket. Har längtat så efter Onsdag... men nu känner jag mig kluven. Jag vill jobba, men nu har Johan fått ett erbjudande om att ev byta jobb.
Hur gör vi nu? Vad tjänar vi mest på och vad är bäst på lång sikt? VI får se på onsdag kväll vad som händer när jag förhoppningsvis fått schema.

Leah har varit sjuk i ett par dagar igen och mått jätte dåligt från och till. Idag åt hon dock jätte bra men stackarn lyckades på något sätt trilla och slå sig inte mindre än tre gånger. Sista gången blev ag nästan lite rädd när det hände, eftersom hon slängde sig i soffan, studsade huvudstupa rätt ner i golvet och gjorde en "kullerbytta"  så att det såg ut som om hon skulle bryta nacken =/
Jag är så sjukt stolt över henne!! =) Igår och idag behövde vi bara byta en enda blöja. Hon sa till varje gång hon behövde gå på toaletten och blöjan höll sig torr hela dagen!!! Hon var så duktig och man såg hur stolt hon var över sig själv.
Tänk att min lilla tjej på inte ens två år kan säga till när hon behöver kissa och bajsa. Visserligen kan man ju inte räkna med att hon ska säga till varje gång hon behöver gå, men att hon i alla fall försöker och att hon visar intresse är ju stora framsteg. Med lite mer uppmuntran och stöd så kommer hon kanske kunna vara blöjfri dagtid innom ett par månader.
Haley spenderar dagarna med att äta, sova och le så mycket att till och med jag får ont i kinderna av att titta. Tyvärr så är hon som vaknast på morgonen, en liten stund på dagen och sen en lååång stund på kvällen när det nästan är natt. Så där ligger man vaken och stirrar på henne medans hon ler mot sin nya bästa vän Lampan!?!

Idag var det johans tur att få en ny mobil. Och även han fick den av min supersöta pappa. Tack pappa!!
Det är en sonyeriksson W660i walkman. Svart och guldig, jätte söt mobil. Han verkar glad efter helgen, ny klippt, ny ansat skägg, ny mobil och god mat. Mycket bra håller på att hända i våra liv just nu ser det ut som... i alla fall så är allting påväg att bli så mycket bättre än det har varit. Och som sagt så får vi se hur det blir med det där jobbet.

Nej nu måste jag sätta igång med lasagnen och sen är det dags att stoppa barnen i säng för natten.
Kramar Saga.

Kommentarer
Postat av: Lisen

Gud vad roligt med blöjandet!

Är ju en sån perfekt tid nu inför sommaren också att sluta med blöja när hon kan springa runt naken ute. Perfekt, till hösten ska du se att allt med blöja är förbi=)



2009-05-11 @ 22:06:07
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Saga

inte allt med blöjandet :P Har ju fortfarande Haley Nova som är alldeles för lite för det =). Men när det gäller Leah så hoppas jag att du har rätt.



Ps.håller tummarna för dig idag!.ds

2009-05-12 @ 08:21:48
URL: http://sagajmocklin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback