Klappat och klart!



Då var det klappat och klart!
Livförsäkring är tcknad på både Johan och Haley. Försäkringskvinnan var jätte trevlig och det tog bara en timme sammanlagt. Tänk så behändig att ha någon som kommer hem till dig och hjälper dig med allt. Trygg-hansa for the win!
Nu är hela lilla familjen äntligen försäkrad. Tillochmed Idun ( dock inte hos samma försäkringsbolag).
Och lägenheten ser jätte fin ut igen.

Idag ÄR en bra dag.
Solen skiner, Leah har roligt på dagis, Haley Nova myser och Johan tittar på Arn i väntan på att vi ska hämta Leah.
Jag funderar allvarligt på att ta en bok och sätta mig på balkongen, i solen och läsa en stund. Skulle vara så sjukt skönt. Det är stunder som dessa som jag saknar mina cigaretter... men att vetat att jag faktiskt efter så många år klarade att sluta gör det mer än uthärdligt. Jag känner mig stolt över mig själv, och alla andra som har självdiciplin och viljestyrka nog att sluta.
Sommaren kommer svepandes med stormsteg och nu är luften är varm. det som är negativt med att våren är här och sommaren runt hörnet är POLLEN. Förbannade pollen...
Nej nu är det hög tid att göra någonting annat än sitta här vid datorn och lata mig.. dags att för dagens träningspass och sen kan jag med gott samvete belöna mig själv med en god bok.

Kramar Saga.

Kommentarer
Postat av: Lisen

vad skönt att allt är fixat!,, inte bra att röka när man har barn... men ibland kan inte ens det godaste godiset få bort en smygrök efter ett glas vin :S



2009-05-07 @ 19:10:40
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Saga

nej det är ingen jätte höjdare så det är väl tur att jag inte gör det längre... haha ^^

Men man saknar det så och så och kommer göra det hela livet... det finns ju så många minnen förknippade med när man rökte.



Är bara glad att jag inte röker längre =)

blir inte ens sugen, men att vara sugen och att sakna det ibland när man minns det som varit är ju inte riktigt samma sak :P

2009-05-08 @ 09:54:20
URL: http://sagajmocklin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback