Leka,springa, gunga, hoppa!




Idag saknar jag nästan att vara ute på djurö och hälsa på... sitta vid stranden och prata strunt med Johan, det är verkligen en sån dag när det till och med för mig skulle tänkas vara trevligt att vara där ute. Istället gick jag ut i parken men barnen och Jenni. Solen skiner och det var varmt och skönt när vi satt där i sandlådan och grävde.  Leah skrattade överförtjust när vinden tog tag i hennes hår när hon gungade och "cyklarna" var dagens favorit. Jag och Jenni pratade om livet och vardagen och allting bara flöt... Plötsligt var det dags att gå hem och laga Lunch och städa igen. Jenni drog iväg till klättringen och ibland kan jag inte låta bli att beundra hennes livsglädje och drivkraft =). Jag kommer ihåg när jag var sådan... men det känns som en evighet sedan nu. Nu är jag mest sliten in i själen. Inte alls lika sprudlande energisk som jag brukade vara. Det har hänt mycket dom senate åren, många saker som smugit sig på en när man minst anat det och vid absolut sämsta tänkbara tillfälle som slagit en till marken. Men man ser till att resa sig rakryggade och kämpar vidare, tar nya tag och blir bättre och starkare än vad man var innan.
När vi satt där i solen och lekte och pratade passade jag på att pränta in i mitt inre hur lyckligt lottad jag egentligen är. Hur bra livet egentligen är alla problem till trots. Njöt ett ögonblick av solens varma strålar mot huden, vinden som lekte i håret och goda vänners sällskap. Barnen fick sova middag i vagnen och jag och Jenni satte oss på en bänk vid parken och pratade vidare en liten stund.

När jag kom hem gick johan iväg för att handla lite kaffe, mjölk och... ja vad var det mer han skulle handla?
Han har en arbetsintervju som väntar honom på måndag och jag håller fingrarna korsade för att det ska gå bra!
Han kommer ta dem med storm. =)

Snart är det dags att sätta igång med städningen igen och se till att det riktigt skiner här hemma.
Var sak har son plats, och har den inte det så får jag hitta en åt den. Se till att allting förblir i ordning och städat.
Jag kommer ihåg när vi flyttade in här. Jag städade så mycket att Johan tillslut sa ifrån.  Jag saknar det lite ^^

Nej nu måste jag få någonting gjort snart..
Ha det så bra nu och hör snart av mig igen.
Kramar Saga

Kommentarer
Postat av: Lisen

Vilken vacker bild från paradiset... Duktig du är som städar och håller det endå på en lagom nivå låter det som! Tittar du något på eurovison? Norge ser ut att vinna just nu iallafall.. vilke hejade du på?



Kram

2009-05-16 @ 23:30:31
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Lisen

Vilken vacker bild från paradiset... Duktig du är som städar och håller det endå på en lagom nivå låter det som! Tittar du något på eurovison? Norge ser ut att vinna just nu iallafall.. vilke hejade du på?



Kram

2009-05-16 @ 23:30:50
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback