Söndag IGEN?!?!


Vart tar tiden vägen? Tyckte det nyss var torsdag, och nu är det söndag igen! Aja, så kan det gå. Igår var det eurovision och så många dåliga låtar att det ledde till en kraftig huvudvärk att titta. Men titta det gjörde jag och när programmet började så tippade jag på Norge. Mycket riktigt norge vann och det var verkligen en jordskredsseger. Jag kan inte påstå att jag tycker att det var tävlingens bästa låt, men jag måste ge dem att han är charmig. Såg honom i en intervju på tv för ett bra tag sen och han verkade så sympatisk och äkta. Det faktum att han skriver sin egen musik gör det ännu lättare att "tycka om" honom.
Egentligen fanns det låtar jag föredrog framför det vinnande bidraget men samtidigt så måste jag faktiskt säga att jag tycker Norge ändå på något sätt gjorde sig förtjänta av segern. Johan hatade alla låtar och tyckte att röstningen efter att "tvingats" se på alla usla bidrag kom som en gudsänd gåva. Vi blev båda trötta på den här Vi-röstar-alla-på-grannen mentaliteten, som även sverige bidrog till. Så trött på allt sådant nu. Men idag är en ny dag.

Idag ska jag försöka få med Johan ut i parken med barnen, och sen ta en promenad. Solen skiner idag igen och det är varmt och underbart väder ute. Perfekt för att spendera några flyktiga timmar ute med barnen.
Åka kana, gunga "cykla" och gräva i sandlådan!!
Senare så blir det till att träffa Jenni. Snacka lite strunt och så medans Johan lånar hennes skrivare för att skriva ut lite papper tills i morgon när han ska iväg. Ska se till att hålla fingrarna korsade och tänka extra mycket på honom imorgon och hoppas att de som läser detta gör det samma.

Idag är det 17maj och dags att glädjas med Norrrmännen!! Alla i norge firar idag och det är en fantastisk dag att fira på, och av flera skäl. Ska ringa till Min morbror Mark och önska en trevlig dag idag!

Nej nu måste jag klä på mig lite och sätta fart så att jag kommer ut i solen med barnen någon gång.
Ha det så bra tills vi ses igen.
Kramar Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback