Varför vill inte mina barn sova?


Haley Nova                    Leah



Okej, nu ger jag fan upp!

Jag har försökt lägga Leah sen klockan 20.00 utan någon som helst framgång. Varför kan hon inte bara blunda och falla i behaglig sömn? Haley Nova är lika rastlös hon och sysselsätter sig med diverse dumheter hela tiden. "klättrar" ur spjälsängen, ( eller ja häver sig över kanten och över till min säng som bara är ca 10 högre än sängkanten ) skrattar hysteriskt medans hon gungar fram och tillbaka i super gulliga försök att lära sig krypa framlänges, övar på att ställa sig upp och dylikt.
Klockan är 23.22 och barnen är fortfarande vakna...  Visserligen ligger den äldre av dem i sin säng men fortfarande... vaken!

Johan sitter tillbakalutad i soffan
, insjunken i sina egna tankar med boken i famnen och pluggar eller vad jag nu ska kalla det. Han ser faktiskt ganska nöjd ut med sig skälv.. i alla fall när han inte ber mig att googla någon information han anser sig behöva ( och som jag naturligt vis inte har en aning om vad det är för någonting ).
i bakgrunden hör man tonerna från lågon låt på lugna favoriter..

Jag känner mig sådär ofantligt förkyld igen och längtar tills jag kan få slänga mig i sängen med min lånade bok och förvilla mig in i en annan värld. Jag antar att viljan att läsa vann tillslut och jag måste säga att det lilla jag läst har varit ganska tillfredsställande, nu kan jag inte låta bli att se fram emot att låna de sista två böckerna också!!

Att inte se fram emot filmen är nu helt omöjligt! Jag kommer ju hinna bi galen 4 gånger om innan den 20:e kommer och jag och Johanna äntligen ska se den.

Nej åter till den där boken, innan det är dags att lägga huvudet på kudden av annan anledning än att jag ska läsa.

Puss

Ps. Barnen har äntligen tystnat helt och sover nog nu sött i sina sängar. Ds

Kommentarer
Postat av: Malin

Natti natti lilla familjen :)

2009-11-09 @ 00:35:07
Postat av: mizthanguyen/v.

svar: nawuu taack så mycket, och hon tackar nog :)

2009-11-09 @ 10:21:49
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: mizthanguyen/v.

svar: awuu taack så myckeeet :) Joo det skulle vara jätte kul, taack så mycket i förhand verkligen :)

2009-11-09 @ 10:22:40
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback