Planering pågår.

Planeringen fortgår och nu börjar mer och mer falla på plats inför dopet. Vi blir inte så många men istället så blir det ett litet intimt dop.  Musiken fixas det sista på imorgon, prästen ska träffas och nyckeln till prästgården ska hämtas på eftermiddagen. Banden är valda och kläderna utplanerade. Rasmus klippte Johan inför dopert idag och innan dopet ska han färga mitt hår lite ljusare. Ska köpa lite fina blommor till dopet och kanske en och annan liten dekroation.
Man får ta allt som det kommer, blir en del baka men det ska nog gå bra i alla fall... Måste även fråga vad det kostar att hyra dukar. Det är en del kvar att planera och en massa att sedan ta i tu med och faktiskt ordna inför den "stora" dagen.

Börjar känna pressen att få till det riktigt bra nu.. Leahs dop var ju fantastiskt och väldigt kort! Det känns lite roligt att få göra om det ännu en gång så att säga. Även om jag inte är troende så tycker jag att dopet som tradition är en fin tidpunkt att samla familj och vänner kring ett  Älskat och underbart litet barn.

Satt på blocket igår igen och tittade runt litegrann.. Hittade massor med fantastiska saker till barnen som jag funderar på att ringa på. Men vi får se hur det blir med den saken...

Johan är fantastisk och städar lägenheten... Själv sitter jag här och känner mig lite dålig eftersom jag inte lägger ner så mycket tid på att hjälpa honom idag. Borde verkligen städa jag också.
Finns så mycket att ta itu med och som verkligen behöver göras, men just idag mår jag lite sådär halvrisigt.
Nej nu får jag ta mig i kragen och se till att vi får lite mat i magen innan natten faller och vi alla slungas in i drömmarnas värld. Måste även se till att skura nu när Johan så duktigt har dammsugit! Han är bra duktig ibland han =)

puss puss

Kommentarer
Postat av: Svennis

Det kommer bli mysigt på lördag :)

2009-06-24 @ 09:44:25
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback