once and again...

Städa, städa, plocka fejja, diska, torka,damma, grejja.. Känns som om det är allt jag gör nu för tiden.
Vill ju hålla lägenheten i topp skick hela tiden. Den FÅR inte förfalla på det där sättet igen.
Jag vet inte varför, men det känns som om alla tycker bättre om mig om jag lyckas vara både en bra mamma och en bra slav hemma fru (ser inte mig själv som hemma fru och tycker ärligt talat att det låter som ett skällsord). Kan jag dessutom se till att vara galet fräsh och fin så är jag ännu bättre.... VARFÖR?
Vet dock att Joh blir gladare om jag håller rent och ffint här hemma, har maten på bordet när han kommer hem och hälsar honom med ett leende (tänk så fånigt).

Barnen är i sitt rum och lyssnar på Pippi. Hoppar glatt runt och sjunger med, dansar och gör rörelser.
Dom är bara för sjukt söta! Hoppas bara att dom kan övertalas att städa upp röran dom efterlämnat där inne... För barn har verkligen en talang jag sällan ser hos vuxna. Dom kan ta sig igenom ett rum i samma takt som en tornado och efterlämna samma typ av kaos. Hur är det ens möjligt? Är dom hemma en dag så får man börja om från början (fast man försöker hålla efter de små monstren busfröna).

Har försökt boka grovisen hela dagen men bli kopplad till folk som inte är inne och sen kommer det fär sjukligt irriterade inspelade meddelandet :för att komma till telefonist, tryck 9.
Och så tryckar man 9, meddelandet upprepas och man trycker 9 igen.. upprepning ännu en gång och efter tre-fyra gånger blir det tillslut : 9...9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,99999!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  VAD I HELVETE ÄR DET FÖR FEL PÅ EHB?!
Man slänger på luren och försöker igen.. men samma jävla hevetes sak igen!

Aja ska fortsätta mitt korståg mot stöl och smuts här hemma i lilla lägenheten i enköpings stad.

Xx Saga!

Ps. här kommer lite städmusik...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback