Välgörenhet?!


soffan är köppt på blocket för bra pris!



Här har ni era fattiga jävlar...
välgörenhet på hög nivå! Hur vet man att man har det dåligt ställt?! Jo det vet du med all säkerhet när dina vänner börjar  SKÄNKA dig saker gratis. Jag har en sådan underbar  vän. Hon skänker mig glädje och många skratt, men nu på senare tid även saker.. senast var det en ca två år gammal stereo som fungerar strålande bra. Och nu idag slungar hon iväg en skärm till datorn mot våran lilla vrå. Hon säger sig inte behöva dem längre då hon köpt nytt och tycker att det skulle vara ett förfärligt slöseri att ställa ner det i förådet där ingen någonsin kommer bruka sakerna igen. Där det år efter år skulle få stå och samla damm.

Jag tackar och tar lyckligt emot dessa gåvor skänkta med "kärlek"  ( hoppas jag ). Ler vid tanken på att snart kan jag ha min dator uppe utan att den tar upp halva vardagsrumet och tycker att Jenni är en fantastisk vän och människa.

Nu tro ni säkert att jag är utblotad och tar emot vad som helst som vem som skänker mig. men detta är inte alls fallet... jag är bara så förbannat trött på att allt ska kosta så jävla mycket.. Och varför skulle jag inte ta emot en skärm som fungerar och är ljusår bättre än den jag redan har? Snacka om att vi lever i ett slit-och-släng samhälle!

Jag är inte den typen som springer i soprummen och letar möbler, nej jag köper dem faktisk. Visserligen så blir det väl en del blocket surfande och dylikt , men vafan! Jag kan väl lika gärna leta reda på samma sak lätt begagnat som nytt?
Man får väl vara lite ekonomisk! Det är som om alla skämms över att ha något någon annan inte längre har nytta av, som om det skulle vara sopor och inte saker man köper/tar emot. Själv tycker jag att det är att vara smart och anser att om man kan så ska man väl ta chansen att spara lite till en regnig dag. Det finns ju så mycket annat man kan göra för dedär extrapengarna.

Tvättstugan kallaroch jag rusar snabbt som blixten ner, sliter ut den blöta tvätten ur maskinen och stoppar hoppfullt in den i torktummlaren. Håller tummarna för att den ska bli torr och lunkar hem igen i maklig takt.

Puss

Kommentarer
Postat av: Lisen

Vi måste ses! Jag har både kläder, lite småbarnsleksaker, bilbarnstol och en trehjuling till dig!!

2009-08-11 @ 15:36:57
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Lisen

Vi måste ses! Jag har både kläder, lite småbarnsleksaker, bilbarnstol och en trehjuling till dig!!

2009-08-11 @ 15:43:41
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback