Mors Dag!

Tänk så fantastiskt det är att vara mamma!  Jag känner att jag är den mest lyckosamma människan i världen som har två så underbara små tjejer att älska och framför allt bli älskad av. Jag känner mig så tacksam för att mina barn finns, och lider med dem som aldrig får uppleva den absolut mest vilkorslösa kärleken från ett barn. Jag har TVÅ!!! Jag är nog den rikaste människan i världen känns det som, om rikedom mätts i KÄRLEK!! Tänk er... TVÅ underbara små människor att överösa med all den kärlek jag känner innom mig, TVå små trollungar som hittar på bus och fyller dagarna med skratt... varför är det ingen som talar om för en hur roligt man får ha när man fått barn?!?

Vi åkte ut till mamma och pappa och grattade på mors dag, grillade och fikade tillsammans med mamma, pappa, mormor, morfar och Rasmus. Leah badade i barn polen och hjälpte sin morfar att vattna blommorna. Och när han trodde att han gick säker så vattnade hon även honom en liten aning. Eller kanske en hel del ^^.
Pappa var helt blöt och jag kunde inte göra annat än skratta åt honom när han stod där nedanför allltanen med vatten droppandes från ansiktet.
Det har varit en varm och solig dag som bjudit på många små roliga stunder.  Men den bästa var nog när jag fick de egen plockade syrenerna av Johan och barnen (dom står och luktar gott i mitt kök). Blev så glad när johan hade hjälpt till att fixa. Idag är jag så lycklig! =)
Idag är alla problem som bortblåsta och jag älskar mitt liv så otroligt mycket! Jag får ju omge mig med världens underbaraste människor, dem jag och Johan har skapat själva!

Vi har diskuterat att överlåta det stora sovrummet till barnen och själva ta det mindre som för tillfället är lekrummet.
Får bättre plats med två sängar och bäddsoffa samt alla miljoner leksaker som finns i det stora. Då behöver man inte tränga in allt på samma sätt som om vi ställer in barnens sängar i det nuvarande lekrummet.  Men vi får väl se när det här blir av.. det börjar ju bli dags att göra iordning barnrummet på allvar nu, vilket det nu blir. Så fort som möjligt ska soffan och säng och allt vad det nu är in hit till "stan" och bäras upp i lägenheten. (och ja jag vet att jag har sagt det förut, men nu är det allvar). Hoppas det blir av innan sommaren är slut :P.

Nej jag får fortsätta skriva imorgon eller senare ikväll igen ( om jag är uppe)
Sköt om er nu =)
Grattis till Malin på mors dag.
Och Lisen.... se till att verkligen ha en toppen kväll fylld med kärlek och mys!!
Varma hjärtliga kramar Saga!

Ps. Jag hoppas alla har grattat sina mammor idag på våran speciella dag!! Ds.



Kommentarer
Postat av: Lisen

Hej moder!

Gud vad mysigt med morsdag för dig! Kan verkligen tänka mig hur mycket kärlek du fick! Tycker absolut ni ska göra om badrummet, ett viktigt rum som man lätt glömmer runt hur mycket det betyder, speciellt när ni har småbarn och de ska vänjas av med blöja så ska badrummet vara ett rum som är trevligt att vistas i !

2009-06-01 @ 20:34:15
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback