Nu sover snart världen stilla igen...




Nu sover snart världen igen, ännu en natt sänker sig över staden jag bor i och allting blir stilla igen.
Barnen sover och jag längtar tills jag får omfamna en liten varm kropp igen och andas in den underbara välbekanta doften av guds största gåva till mänskligheten, ett barns.

Jag vill bara skriva ner det här.. så att jag kan minnas det för alltid. Det underbara oförglömliga jag just beskrev. Jag älskar när jag vaknar tidigt på morgonen, innan barnen hinnit vakna ur sin slummer. Hur jag kan ligga där och se på mina små tjejer, Leah i sin spjälsäng sovandes stilla som den prinsessa hon är och samtidigt sakta smyga mig närmare Haleys mjuka lilla kropp, ta ett djupt andetag och andas in den där underbara, välbekanta, totalt oslagbart fantastiska, lekfulla  doften av bebis. För underbar för att någonsin ge upp, någonting värt att kämpa för!

Snart är den tiden förbi och snart är barnen stora... tiden flyger och man tycker inte att man hinner med någonting.
Småbarnstiden försvinner föralltid bakom en  och den läskiga sanningen börjar så sakta etsa sig fast i mitt inre, snart är denna underbara, oförglömliga tiden förbi.

Men jag kommer alltid minnas doften och hur jag känner då på morgonen, när allt är stilla och bara jag och solens första strålar mjukt smeker deras kinder.När tiden nästan står stilla så stilla!

Kramar Saga!


Ps. återanvänder denna bild då den är så underbar och passar så bra just nu!! ds.


Kommentarer
Postat av: Lisen

Saga! Nu retas du med mig!!! Vilken nojja man får. sötaste bilden!!!



KRAM

2009-05-27 @ 21:17:33
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Saga

Haha nej.. men du fick mig att vilja föreviga det 8underbaraste jag har lite mer än vanligt igår! Ville så innerligt att det skulle bli morgon så jag fick vakna upp med barnen nära.... en liten kropp tätt intill min egen! så jag kunde helt enkelt inte hålla mig... f'låt lisen.

2009-05-27 @ 22:25:06
URL: http://sagajmocklin.blogg.se/
Postat av: Lisen

Det är super gulligt! Mer sånt =)

KRAM

2009-05-27 @ 23:34:47
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback