Som en tjuv om natten.

FAN!!
Ursäkta att jag svär, men FAN, fan fan... det dumma aset kom smygandes i natt och nu är hela familjen drabbad.
Och jag som har så mycket jag vill göra idag. Men när vi lagt oss att sova i godan ro så slog han till.. Förkylningen!
Den dumma, dumma förkylningen... varför just nu?? varför inte om låt säga... aldrig?!? Näsan är täpt halsen gör ont och huvudet känns som om det är omslutet med 4 ton sement och fyllt med 12 kilo dynamit redo att detonera vilken sekund som helst. Johan ligger i sängen och nyser, inlindad i sitt täcke med en tuss papper i sin rinnande näsa. Leah har en hosta som heter duga och Haley Nova är täpt i näsan! Varför måste alla drabbas samtidigt?
Idag blir en dag då jag ska försöka kurera mig och familjen så att vi blir iaf lite friskare. Ska börja med att ge Johan kaffe när han vaknar snörvlande sen.

Idag var planen att vi skulle ha gått hem till Patrik och träffat Rebecca över en fika direkt efter att vi lämnat Leah på dagis... men nu blev det ju inget dagis och det blir nog ingen fika heller. Tusan och morotskakan som blev så god, ville ju att Johan skulle få smaka den han också. Aja nu är det inte mycket att göra åt saken.. Nu när man är lite förkyld (mycket) så kanske man ska passa på att se lite film? Det känns som det var en evighet sen jag tittade på film här hemma.
Australia ligger och väntar på att bli sedd, så kanske.
Någon som har andra förslag att ta till nu när jag iaf inte kan göra så mycket annat än bara vara hemma med min sjuka (förkylda menar jag då, inget annat :P ) familj?

Nej jag skriver igen senare när jag har något mer att komma med.
ha det så jätte bra så länge och se till att undvika förkylningar!
Kramar Saga.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Ni lyckas då alltid bli sjuka i eran lilla familj. Krya på er nu riktigt ordentligt! Kramar kusinen

2009-05-19 @ 13:18:57
URL: http://wannabegoteborg.blogg.se/
Postat av: Lisen

HeJ!

Stackare! Vad jobbigt med sjuk familj. :( tycker verkligen synd om er.. jag brukar köra med mycket alsolsprit på händerna när barnen är sjuka för att undvika bli smittad, är ändå svårt att låta bli sjuk.



Ni får göra massa tråkiga inne saker.. men se till att vila så mycket som möjligt! äta mycket frukt...



Hoppas verkligen ni blir friska!!



Kram

2009-05-19 @ 20:49:44
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Lisen

HeJ!

Stackare! Vad jobbigt med sjuk familj. :( tycker verkligen synd om er.. jag brukar köra med mycket alsolsprit på händerna när barnen är sjuka för att undvika bli smittad, är ändå svårt att låta bli sjuk.



Ni får göra massa tråkiga inne saker.. men se till att vila så mycket som möjligt! äta mycket frukt...



Hoppas verkligen ni blir friska, Krya på er!!



Kram

2009-05-19 @ 20:49:53
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Lisen

Stackare! Nu tycker jag synd om er! försökte skriva inlägg förut men gick inte :S



jag brukar köra med mycket alsolsprit när barnen är sjuka för att själv undvika bli sjuk.



ät mycket frukt och ta det bara lugnt, enda som hjälper =(.. men tänk dig hur skönt allt är om några dagar gått och ni är bättre.. då har ni klarat av ännu en förskyldning!!



KRYA PÅ ER, ska tänka friska tankar åt er!!



KRAM

2009-05-19 @ 20:52:22
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Lisen

oj oj fröken, förlåt för alla upprepade inlägg!! Du får rensa lite;)



Hittade ett super bra recept jag måste dela med med mig med min mamma-blogg-vän. =) Något bra att ha sparat inför sommarens soliga dagar, skrev själv upp det i min receptbok;)



SÅPBUBBLOR RECEPT 1

(vanliga såpbubblor)

1 dl diskmedel (Yes)

1½ - 2 dl vatten

½ tsk florsocker eller strösocker

Vispa ihop försiktigt så att lösningen inte löddrar.





SÅPBUBBLOR RECEPT 2

(sega och vackra såpbubblor)

½ dl diskmedel (Yes)

¼ - ½ dl glycerol (köps på apotek)

2 - 5 dl vatten

(1 tsk florsocker eller strösocker)

Vispa ihop försiktigt så att lösningen inte löddrar.

Så här får du jättefina bubblor som är stora, hållbara och vackra.

Med mindre vatten får du segare bubblor

2009-05-19 @ 21:50:17
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Lisen

Fröken frisk!? saknar inlägg, blir orolig ;)



KRAM

2009-05-24 @ 19:02:26
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Lisen

Fröken frisk!? saknar inlägg, blir orolig ;)



KRAM

2009-05-24 @ 19:02:49
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback