The hunt for desserts goes on!

Hallå alla glada.
Idag träffade jag och barnen Rebecca hemma hos Patrik, det är alltid roligt att träffa den sköna donnan. Vi möttes vid affären då vi bestämt att vi skulle baka bullar och behövde köpa kardemumma. När vi letat ett tag kom vi fram till att det inte fanns någon och böt plan... Muffins! Dags att jaga muffinsformar...  Men efter ytterligare 10-15 minuters letande konstaterade vi att NEJ ( !!!!!!) det fanns inte heller. Herre gud!!! Så tillslut blev det Morotskaka. Den blev jätte god. Men då vi inte var sådär jättebra på citrondelen så blev frostingen lite surare än vad den skulle, men vad gör det.
Så i helgen blir det till att göra någonting annat som kan tänkas vara gott nog. Om det är någon som inte förstår varför jag bakar så fruktansvärt mycket så beror det på att jag försöker hitta någonting mysigt att bjuda på efter Haley Novas dop när vi sammlas i prästgården. Cheesecaken är spikad och smörgås tårtan också, men man måste ju ha någonting mer till. Frågan är bara vad?! Så jakten på de perfekta desseterna fortsätter. Någon som har några förslag? Ingen?? Förslag skulle iaf vara mycket uppskattade.

Idag har jag inte så mycket att skriva egentligen... Vi väntar på att Johan ska få svar efter intervjun.
Men det var nog i stort allt jag hade att komma med idag.

Nu ska jag ställa mig i duschen och låta vattnet skölja bort all trötthet och smuts efter dagen.
Bortsa tänderna och sen bara ta det lugnt fram tills jag ska slänga mig i sängen och SOVA!
Kramar Saga!

Kommentarer
Postat av: Lisen

Jag ska fundera på dessert.. men jag har ett tips på mums mumsi...

Kolla in här nedan, perfekt en kväll för dig och Johan då ni inte ska mysa med vin.. den här går hem..





HET CHILICHOKLAD...





Ingredienser:

4 koppar

1 msk anchochili, torkad

3 dl mjölk

0,5 dl vispgrädde

1,5 msk kakao

1,5 msk råsocker

40 g mörk choklad, 60-70 % kakaohalt (gärna lite syrlig Madagaskar choklad)

0,5 krm salt



En het choklad som serveras i små portioner. Anchochili är en ganska mild pepparfrukt med smak av torkad frukt, kaffe och kakao.

Gör så här:

1. Koka upp lite vatten i en kastrull och lägg i pepparfrukten. Ta från värmen och låt svälla 5 min. Ta upp pepparfrukten och skär den i mycket små bitar.



2. Värm mjölk och grädde i en kastrull, det ska inte koka. Tillsätt kakao, socker och pepparfrukt. Smaka av med cayennepeppar. Rör ner chokladen och smaka av med salt.





Lycka till nu på dopet!

Massa Kramar / Lisen

2009-05-18 @ 23:37:53
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Becca

Det var kul att träffas och baka :)

2009-05-19 @ 09:29:04
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback