Long time no see.

Var ett tag sen jag var inne och skrev nu. Har varit inne på blogg.se men helt enkelt inte tagit mig tid att uppdatera här, utan har istället läst lite andra bloggar.

I alla fall. Vart ska man börja?
Förra veckan kom ju Malin och Isabelle hit för en snabbvisit och jag skrev till och med att dom hade åkt hem redan dagen efter. Dock kom dom tillbaka då tågtrafiken var totalt kaos och alla tågen var inställda. Den lilla duon stannade med andra ord kvar tills julaftonsmorgonen och vi firade lite tillsammans innan dom begav sig mot sundbyberg och vi mot min mamma och pappa i grillby.

Julen var mysig på många sätt och jobbig på andra.
Barnen hade roligt, jag och johan myste och jag svävar fortfarande på moln efter att äntligen ha fått den där förbaskade ringen jag väntat på i ÅR och ÅR nu.

Tyvärr så fanns det stunder när jag bara ville gråta över hur okänsliga och elaka människor kan vara mot sina egna familjer. Ville bara krama om och trösta men kunde inte då jag inte var i närheten.
Tänkte på det många gånger under kvällen och våndades över hur lite jag kunde göra och hur lite jag kunde hjälpa egentligen.


Nu såhär efter jul känner jag mig ganska sliten och trött för att vara ärlig. Det är som om julen sugit musten ur en och lämnat en med bara halvfulla batterier.
Det nya året är snart här och jag känner mig inte det minsta manad att börja det ännu. Kan det inte få vara december en vecka till? Samtidgit så finns det ju möjligheter att göra det till en jätte mysig liten stund med familj och mys, skålande och bus. Ja vi får helt enkelt se vad som händer och fötter, det är ju trots allt några dagar kvar som tur är.

Xx Saga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback