Att gissa könet på bebis...

Jag har den senaste timmen roat mig med att googla sätt att gissa könet på bebisen i magen. Det fanns egentligen inte så många knep att ta till men det är ju ett tidsfördriv i alla fall. Och nu när jag åter igen ligger hemma och mår som en kratta så tänkte jag att jag skulle lista sätten här på bloggen och sen låta folk gissa vad dom tror baserat på vad jag talar om för er.

Innan jag listar sätten så ska jag förklaralite hur jag mår och hur det ligger till.

okey, here we go:

1. Inget illamående.
2. Yrsel tidigare i graviditeten (så att jag nästan inte kunde röra mig alls på veckor).
3. Inga craveings what so ever.
4. Inte kännt mig gravid förrens jag började känna sparkarna från trollet där inne.
5. Ingen "jätte mage" ännu och är i vecka 27 (26+1) folk säger vissa dagar att jag bara ser fet ut *cry*
6. Sover på mage.
7. Foglossning.
8. Trött (men det är jag alltid, kan dock inte sova nå vidare.. inget som har med graviditeten att göra.. eller jo, att jag är TRÖTTARE).
9. Inte "gravidkissnöding" och har inte varit det under graviditeten hittills heller.
10. Bebisen sparkar mig nere vid höft och höftben samt bak mot ryggens sidor.
11. Torrare hy.
12. Fäller mer hår.
13. Konstant förkyld.
14. Lättare att frysa om fötterna än att bli sådär överhettad som man kan bli när man är gravid.
15. Mina fingrar och ben/fötter har smalnat av så jag tappar mina ringar istället för att svullna upp som dom andra två gångerna.









Okej nu till dom där sätten att "förutspå" bebisens kön: (skriver ut pojke eller flicka på efter varje fråga för att se vilket det blir fler av.. ordet "pojke" eller "flicka")



Vad är du sugen på?

Surt, salt eller starkt? I så fall är det en pojke. Sötsug däremot tyder på en flicka.

Ja inget av det så Pojke/Flicka

Magens form 1

Hög eller låg mage? Hög mage = flicka. Låg mage = pojke.

Pojke

Magens form 2

Bred eller toppig? Det här “tecknet” är mer omtalat än om magen är hög eller låg. Bred mage betyder enligt myten flicka, toppig mage pojke. Varken eller... ingen bebis?? haha

Hur ligger du i sängen?

Gillar du att sova på vänster sida väntar du en kille, höger en flicka.
På mage.. Pojke/Flicka

Fnasigt eller lent?

Fnasiga, torra händer är pojktecken, mjuka och lena är däremot flicktecken.
Pojke

Spegel spegel på väggen där, säg mig vem som i magen är..

Det sägs ofta att en dotter stjäl sin mammas skönhet. Det kan handla om hy som blir grövre, en näsa som blir bredare och så vidare. Alltså skulle kvinnor som ändrar utseendet i ansiktet vänta flickor, och de som ser ut som vanligt vänta pojkar.
Pojke.


Kolla vikten!

Fast inte på dig själv utan – din partner! Har han gått upp i vikt är en dotter att vänta, om inte en son.
Pojke


Drömmarna talar

Om du drömmer att ditt barn har ett visst kön så är det svaret på din fråga.
Flicka


Spysjuk eller inte?

Hör du till dem som mår illa mest hela tiden? I så fall kan det bero på att du väntar en flicka. Mår du bättre så blir det en pojke.
Pojke


Snygga spiror

Nå, hur står det till på benfronten? Släta eller så håriga att du kan fläta flätor? Kraftig hårväxt tyder på testosteronpåslag i form av en pojke i magen, säger myten.
Flicka

Olika bröst

Det finns de som menar att om det högra bröstet är större än det vänstra, väntar man en pojke. Medan större vänsterbröst tyder på en flicka.
(eherrm...) Pojke

Ringtestet

Har du en vigselring eller förlovningsring så ta av den och fäst i ett snöre så att det blir som en pendel. Håll ovanför magen. Om den snurrar i cirklar har du en flicka i magen. Rör den sig i stället fram och tillbaka är det en pojke.
Pokje.



Så vad gissar ni på? jag tror att det bara för det kommer bli en tredje tjej.... skulle ju inte förvåna mig det minsta alls.
Någon av er som vet andra sätt att "gissa könet på"? Skicka dem i en kommerntar så ska jag lista dem med =)


Xx Saga


Kommentarer
Postat av: Becca

Jag gissa på pojke :)

2011-01-02 @ 19:50:57
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/
Postat av: Becca

Jag gissar på pojke :)

2011-01-02 @ 19:51:31
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback