Ni kallar er för förebilder!

Jag har tittat runt lite och halkat in på en och annan "storblogg" under kvällen, samt sett intervjuer och shower med så kallade storbloggare som gäster och kommit fram till att jag skäms när jag ser många av dem.

Är det såhär vi vill att våra barn ska bete sig i framtiden? Eller ens nu?
Vill vi att våra barn och ungdomars förbilder ska vara flickor/kvinnor och pojkar/män som fördummar sig själva och förkastar allt vad egenvärde, moral och etik är?
Vill vi att våra barn ska präglas av ytlighet och självfördummande? Är det så vi vill att våra barn ska bli och det vi vill att de ska sträva efter?

Varför vill man fördumma sig själv? Förstöra sin kropp och verka underlägsen och rent KORKAD?
Dessa kvinnor och män (för det är vad dem egentligen är) lär våra barn och ungdomar att det är BRA att vara ytlig, självdestruktiv, oförmögen att ta riktigt ansvar och obildad.

Jag vill att mina barn ska ha möjligheten att välja vilket yrke dom vill (oavsett vad samhället tycker eller talar om för dem, tjej som kille), jag vill att dom ska ha bra förebilder som förespråkar vikten av bildning, egenväder och moral (jag tänker i alla fall göra MITT bästa för att lära dem detta).

Jag vill att dom ska veta att tjejer INTE ska behöva fördumma sig själva (naturligtvis inte killar heller), att tjejer kan vara kvinliga utan att vara lättklädda, lättlurade, lättfotade och korkade och ändå bli älskade, beundrade och sedda.

Att män kan vara manliga utan att ligga runt med gud vet alla, supa skallen i småbitar och vara allmänt nonchalanta. Utan att behöva vara råa, brutala, nervärderande eller självgoda.

Jag vet att det här inlägget antagligen är rörigt och ganska ointressant, men jag vill ändå skriva det.
För det här är vad som rör sig i skallen på mig denna söndagskväll...

Xx Saga.

Kommentarer
Postat av: Lisen

Hej tjejen!!



Nu har jag ääntligen startat ett ny blogg igen!!!



klackartillhavs.blogg.se



Massa kramar / lisen

2011-01-17 @ 10:57:05
URL: http://klackartillhavs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback