Ice, Ice, Ice!

Gud vad jag äter Is hela tiden. Us på morgonen när jag kliver upp, is under hela dagen och is is is hela kvällarna.
Just nu älskar jag is. Det går flera kartor med is varje dag!

Idag är det två dagar kvar till igångsättningen. Två dagar!
Av någon anledning har jag senaste två nätterna sovit bättre än jag gjort på månader. Varit så utslagen att jag nästan inte ens vaknat av foglossningssmärtorna under natten. knappt heller för att gå och kissa. Kanske är det kroppen som har fattat att det är dags på fredag och därför försöker spara på så mycket krafter som möjligt inför den stora dagen D. Eller så är jag helt enkelt bara så slutkörd att jag knappt vet vad jag heter när natten kommer. Vilket fall som så känns det skönt att äntligen få sova lite.
Tyvärr så har jag foglossningen från helvetet redan nu på morgonen. Känns lite sisådär om jag ska vara ärlig...


Upp och hoppa lilla loppa klockan halv sju med pigga barn.. Varför kan dom inte sova liiiite längre? Dom ska ju ändå inte vara på dagis förrens klockan nio. Mamma är slutkörd och vill sova till i alla fall sju...
Det beställdes gröt till frukost av barnen, sagt och gjort. Koka gröt fixa och dona.. och äter dom upp frukosten? NEEJ! Blah... Varför ska barn trillskas så förbaskat mycket vissa dagar?! Jaja barnen är i alla fall påklädda, har satt upp håret och sedan även ytterkläder och skor.. Gammelmormor Gun (min älskade snälla söta mormor) har tagit barnen till dagis för att underlätta för mamma Saga (mig) och jag känner mig så glad att jag har henne som mormor!


Från vänster: Dan (min ena morbror), min fina mormor Gun och sist men fasen inte minst min morfar Hasse!

Idag är det dags att handla lite saker som ska med till förlossningen och BB. Jag har packat kläder till alla, handdukar, och liknande saker.. Nu är det bara blöjor våtservetter, bindor, schampo och balsam och allt som ska förtäras kvar att införskaffa...

skriver kanske en rad senare.. eller imorgon beror på hur mycket tid jag har över idag efter allt städande och donande som min älskade fina mormor kommit in för att hjälpa till med.

Tack kära, älskade mormor för all den underbara hjälpen och all tid du tar och lägger ner på att hjälpa oss innan förlossning och hemkomst!

Xx Saga.

Ps. Jag älskar min mormor fruktansvärt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback