Att försöka fly tröttheten...

Att försöka fly tröttheten är svårt... För när du minst anar det så smyger den sig på dig bakifrån och slår ner dig till marken.
Ju mer man kämpar emot den desto mer snärjer man in sig i dess nät.
Man ska vara pigg och glad hela tiden, ha det perfekta jobbet, den perfekta familjen och de perfekta vännerna.
Dom nyaste kläderna och den perfekta frisyren som speglar den man är.
Man ska hinna med allt... Vara den ofelbara mamman, den underbara sambon och den omtyckta vännen. Gärna rolig och energisprudlande hela tiden... man ska aldrig tappa tålamodet och hemmet ska vara extraordinärt och orginellt in i minsta detalj.

Kort sagt man ska vara PERFEKT.

Jag är inget av det ovanstående... JAG ÄR SLUT.
Jag har det inte fläckfritt hemma, jag är sliten och man kan se att jag är trött in i själen.
Jag arbetar på ett äldreboende, har slitet hår som för tillfället är uppsatt i en knut där bak och är allt annat än glamorös.

ska det vara såhär??
ska man verkligen behöva vara allt det där?
Kan det inte räcka med att vara lycklig och trivas med sitt liv som det är?
Spelar det någon roll om man en dag går ut utan smink... eller ha borstat håret.
Utan att hela tiden ha ett påklistrat leende och utan att hela tiden behöva hävda sig på något vis.

" jag är snyggare än vad du är",  " jag är rikare" eller "jag är populärare och mer omtyckt"
Vem bryr sig om ifall du har rest runt jordnen 3ggr eller om du har varit med i en reklamfilm när du var liten?
Svaret är : INGEN.
Livet är ingen tävling...

behövde bara skriva av mig lite.

Love saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback