Att lägga barn som inte vill...





Det är inte det lättaste jobb att lägga barn som absolut inte vill sova. Det känn
s somom man sliter i evigheter för att slutligen nästan somna själv medans barnen allt jämt vägrar lägga huvudet på kudden och slummra.
Idag har jag en sån liten dam här hemma.. en dam som alls inte vill sluta ögonen och somna för natten. Hon skriker och tjuter, kastar nappen på golvet och nästan försöker befalla mig att komma in i sovrummet igen. Tårarna sprutar och jag känner mig som ett riktigt monster!!

Jag riktigt hör i hennes röst att hon undrar vad det är hon har gjort för fel. Jag vet ju att hon inte gjort något men hon är allt jämt ledsen och förstörd. Det känns som om hjärtat ska slitas ur bröstet på mig, men jag vet att det är bara att vara stark och hålla fast vid det jag har sagt.

Idag har varit en bra dag i övrigt och jag kan väl egentligen inte klaga så mycket över huvud taget... Föutom på den där förbaskade huvudvärken jag har haft hela veckan och som värgrar att släppa.. den kan jag nog allt tänka mig att klaga lite på.

I alla fall.. kände att det var läge för ett nytt inlägg här på bloggen igen och jag antar att det är därför jag sitter här vid denna skrothög till dator och låter texten välla ut på skärmen. Men nu är det dags att städa upp i köket efter middagen och inte sitta här och ruttna bort... Disken diskar sig ju inte själv direkt..

Skriver snart igen..

puss 

Kommentarer
Postat av: Lisen

Känner igen... KÄMPA!! du är bäst!!!



Tar tid för barn att lära sig... kan dröja ändå upp till 15års åldern.. men sömn är viktigt och behövs livet ut!

2009-08-05 @ 16:19:02
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback