Back to daycare!



I
dag var det tillbaka till dagis för Leahs del. Hon började tjata om det redan igår och nu på morgonen bar det av.
När vi kom fram till Hinden möttes vi av glada barn och en leende Birgitt. Sommaren har varit härlig men det känns skönt att dagis har öppnat igen, blir fler att leka med på det sättet. Nu är Leah ingen liten mask längre utan har avancerat till en stor och fin Hare. Det ska bli kul att se hur hon har haft det på dagis när vi kommer och hämtar henne sen, men först bir det till att tvätta kläder i drivor då vi har tvätt tid mellan 12 och 16.

Jävla korta tvätt tider man får egentligen.. Hur ska man hinna tvätta kläder för fyra personer över två veckors tid? Detta låter i alla fall helt absurt i mona öron. Eller så är det så att när man har bars så förbrukar man större mängder kläder?!
Problemet med våran tvättstuga är ( förutom att man delar den med halva sverige ) att torktummlaren inte torkar tort och att maskinerna inte är stor nog att rymma all tvätt!

Här sitter vi, två vuxna människor och kan för allt i världen inte förstå varför Johans skatteåterbäring inte trillat in på hans konto ännu. Det hjälper ju inte att vända sig till skatteverket heller.. dom vet ju varken mer eller mindre än vad vi gör.

 Dagar som denna längtar jag så sjukt mycket efter att få bege mig tillbaka till jobbet!
Jag saknar att ha någonting mer än barnen att tänka på. Jag vill känna att jag bidrar lite mer.... samtidigt så älskar jag att få vara hemma med dem. Barnen menar jag då, inte gammlingarna!

Blir till att ansöka om dagisplats åt Haley Nova snart också... Det är ju så sjuka köer nu att man måste vara ute i god tid, tack gud att vi har förtur! Nu är det hennes tur att bli en liten Mask... eller nu och nu.. det är ju faktiskt inte förrens nästa år, om en sådär 7-8 månader. Haha!

Slänger in lite fler bilder senare.. har ju inga på den här datorn.

Sköt om er.

Puss

Kommentarer
Postat av: Lisen

Gillar verkligen din nya bloggstil!! otroligt intressant att läsa!!!

DU är så bra Saga!! LYcka till med dagis!!!



KRAM

2009-08-11 @ 11:51:49
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback