Äntligen städat!

Nu är äntligen hela ( nästan) lägenheten i tipp topp skick.
Igår fick vi äntligen tid att fixa ordentligt här hemma. Nu är det bara till att städa badrummet igen och fixa i köket så är allting perfa. Sorterade ett berg av tvätt igår och när jag satt där mitt i allt så funderade jag på om man faktiskt skulle kunna lägga allt på hög och nå upp till taket?!
Att det är så mycket tvätt beror på att det är alla sängkläder ,gardiner och liknande ocm legat och samlat damm så länge som slängts ner bland kläder och annat som behöver tvättas. Men Johan var grym på att städa igår och sovrummet och vardagsrummet är jätte fina nu.  Leahs rum kan man ju inte begära att det ska vara städat i hela tiden med tanke på att hon röjer runt med sina leksaker hela dagarna när hon inte är på dagis. Men jag måste säga att det känns lite som en tyngd har lyfts från mitt bröst nu när jag vet att det är fint här hemma och att jag och Johan inte behöver tokstäda innan bebisen kommer.

För att nästan inte ha sovit alls i natt så är Leah sjukligt pigg och springer runt och väntar på att johan ska ge henne frukost som han lovat att göra.. men hon drar i honom förgäves verkar det som för han ligger kvar i sängen och sover.
Att hon vill ha frukost är ett bra tecken eftersom hon inget åt igår.. eller ja inte mycket i alla fall. En banan, 100ml välling och en flaska blåbärssoppa.

Jag har börjat äta järntabletter nu och hoppas på att dom ska funka bra.. utan att ge mig ont i magen och illamående.
Vill ju inte vara helt slutpumpad innan jag ens hunnit genomgå förlossningen.
Lite mer sömn skulle också sitta fint, men jag börjar tro att jag kanske börjar vänja mig vid minimal mängd sömn. känner mig visserligen trött och sliten helatiden men orkar faktiskt inte bry mig om det längre. Det känns mer och mer som del av vardagen.

Leah börjar bli arg på johan och ärligt talat så börjar jag också känna mig lite irriterad eftersom han inte kliver upp. Han har lovat att han ska kliva upp och mata Leah i en och en halv timme nu.
jaja nu verkar han i alla fall vara vaken.

Kramar Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback