morgon igen....

Morgon igen.
Varit uppe en timme och 20 minuter ungefär och är lika trött idag som någonsin.
Det känns som om jag ska bryta ihop och jag vill bara sätta mig och gråta hysteriskt i ett hörn.
Jag hoppades att det skulle vara lättare att få upp Johan idag så att jag kunde så sova lite för en gångs skull.
Men icke... Ingen sovmorgon idag heller. Det värsta med det hela är att jag VET att han hör mig när jag börjar be honom snällt men att han väljer att ignorera mig för att han är trött. Men vem är inte trött?!?  Får inte jag sova imorrn så vet jag inte vad jag tar mig till. Det känns som om jag aldrig sover. Det känns som om jag har världens längsta dygn.
Natten varar bara ett par få timmar och den vakna tiden varar för evigt.
Leah är lite grinig och här sitter jag med henne i knät och känner det som om ögonen ska brinna upp varje gång jag blinkar.

Duscha!!
Jag vill Duscha... jag vill så desperat gärna ställa mig under rinnande hett vatten och bara låta det skölja över mig.
Skölja bort det trötta och få känna mig lite piggare och lite frächare.
Fly verkligheten och tröttheten en stund och bara vara, stänga in mig i en bubbla där jag varken ser eller hör någonting annat än det rinnande vattnet.
Hoppas på att ljudet av vattnet även ska stänga ute mina egna tankar, och ge mig en stund av lugn.

Nu blir Leah snart galen om jag inte följer med henne till köket och ger henne frukost. Klockan är ju trots allt kvart över 8 nu. Nej nu blir det till att laga gröt till bustrollet och sen får vi se vad resten av morgonen för med sig.

Kramar Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback