Äntligen!

Idag blir det äntligen av!!
Idag tar vi in soffan och Sängen till Leahs och Haleys rum ( mest Leahs för tillfället dock ). Har städat som en tok dom senaste dagarna, dammsugit, dammat, och skurat. Satt saker på sin rätta plats och till och med skrubbat varje vrå av badrummet. Ska bli så otroligt skönt att  äntligen få lite ordning på saker och ting. Nu blir det till att träna Leah på att sova i sin "nya" säng i sitt egna rum. Visst kommer det att ta lite tid, men gud så skönt det ska bli när det väl är gjort. Allt blir lättare när barnen har varsin säng som de får den plats de behöver i. Nu blir det snart till att skicka iväg Vaggan som Haley Nova sover i till mormor och morfars föråd ( hon har växt ur den nu ). Men innan vi kan göra någonting sådant så måste vi köpa en nu madrass till Leahs säng. Ska höra mig för med pappa och Johan om dom kanske kan göra det nästa vecka när pengarna kommer in på kontot. Med tanke på at man måste åka till uppsala eller västerås för att hitta en butik man kan gå in i och be dem skära till en i rätt storlek.

Idag plockas även "min" dator ner så att jag kan få tillbaka mitt vardagsrum igen. Jag vill inte ha ett vardagsrum som ser ut som ett lan. En dator kan få räcka tills vi har skaffat ett Datrobord till. Den andra datorn hamnar troligen i sovrummet.

Planen är fortfarande att vi ska byta rum med barnen, men det får vänta ett tag. Det får helt enkelt bli när båda barnen är gammla nog att sova i eget rum. Måste ju ha Haley inne hos oss ett tag till eftersom jag ammar henne. Samtidigt som jag längtar efter att så ta tillbaka mitt sovrum så att det blir ett sovrum för "vuxna" igen så kan jag inte låta bli att i smyg känna innom mig att jag kommer sakna att ha barnen sovandes inne hos oss ( i egna sängar dock ). Det är ju så skönt att kunna hålla koll på dem ifall det skulle hända något.

Nej nu ska jag ta och sätta lite fart och vara social med palle som just klampade in genom ytterdörren!
puss...

ps. glad to be back! ds.


Kommentarer
Postat av: Lisen

Det där känner jag igen. Det är så skönt när barnen sover i sina egna sängar. Tror det kommer bli jätte bra med Leahs rum. När man är 2 är det inga problem att sova själv, Iallfall somna i sin säng.



Palle? är det katten? / Lisen

2009-07-15 @ 16:01:09
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Pian

Hejsan! Jag är med och tävlar i en fototävling och jag skulle behöva din röst och skulle bli grymt glad om jag fick den! Kram :) http://www.svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=823&image_id=2636

2009-07-15 @ 16:25:10
URL: http://ruweni.blogg.se/
Postat av: Saga

Haha nej Lisen.. Palle är inte katten. Palle heter egentligen Patrik och är en av våra vänner.

Katten heter Idun och är en hona.:P

Kram

2009-07-15 @ 20:21:00
URL: http://sagajmocklin.blogg.se/
Postat av: Svennis

Va roligt :) Då får jag snart komma och titta :)

2009-07-15 @ 21:37:47
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback