Brist på sol...



På grund utav bristen på sol och närvaron av tunga gråa moln så uteblev besöket ute på landet idag.
Istället tog vi en tur och hamnade hemma hos Johanna i hennes och Andreas lägenhet. Snackade lite strunt och tog det lugnt (efter att ha släpat upp vagnen till tredje våningen där dem bor). Passade på att låna lite filmer och sen bar det av hem igen. På vägen hem såg vi hur det kom en lite äcklig hund utspringandes från en av tomterna. Först attakerar det förbanade j****la aset en stackars tjej som går på andra sidan vägen och när vi tror att allt har lugnat ner sig kommer hunden rusandes mot mig och barnvagnen i full fart. Hunden hugger frenetiskt efter mig samtidigt som den piper (skäller) som en jävla idiot. Den får tag i byxbenet tre gånger och när jag ser hur den tänker satsa ännu en gång, så hör jag mig själv säga till Johanna : Hugger den igen så sparkar jag aset! Jag tvekar inte en sekund!!!!
Som tur var, både för mig oh för hunden så kom ägeren ut precis då.
Egentligen tycker jag om hundar sådär normalmycket som många gör.. ni vet lagom mycket för att klappa dem och mysa men inte nog för att längta ihjäl mig efter ett helt kompani av dem. Det var bara det att just den här hunden var både liten, ful och jobbig. Och att den skrämde Leah var det som gjorde mig argast.. Hundjäveln kan ju faktiskt hoppa och Leah hade armen utanför vagnen.

Jaja nu lämnar vi det där ämnet, jag blir bara förbannad när jag tänker på det.

Vad mer än en långpromenad dagen kan tänkas bjuda på imorgon har jag egentligen ingen aning om, men jag hoppas att det ska vara någonting roligt i alla fall.. om inte för min skull så i alla fall för barnens skull.
Och jag antar att Johan kommer bli tillfråga som han vill åka och hjälpa min pappa med tvättstugan igen.

Nej nu är det middagstider och dags att avrunda här på bloggen... Så ni får ha det så bra vänner.
Och tills vi råkas igen, ta hand om er själva och varandra..
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback