Kvällning i mitt hem.

Barnen sover och här sitter en annan och "pustar ut" efter en stärkande promenad i det gröna. Ute är det mörkt och när jag kom hem hade Johan så snällt lagt barnen för natten.
Känns bra att ha hittat någon mer som är lika "galen" som jag att dela promenaderna med. Blir mindre ensamt på det sättet. Någonting som känns mindre bra är att gymmet har stängt tills i Augusti. Vill ju sätta igång nu ju. Men fram tills gymmet öppnar igen får det räcka med promenaderna varannan dag. Det är ju bara att lägga till ett gympass de dagar som man inte promenerar, då hinner kroppen återhämta sig lite och man känner sig kanske mer motiverad på det sättet.
som vanligt talades det om allt mellan himmel och jord på den raska turen och tiden så gott som flög iväg. Är alltid lika trevligt att prata med Johanna, ( tack för att du finns och går spåret med mig gumman )även om det inte är om något speciellt . Det var en del som paserade oss i spåret och vi kunde inte låta bli att undra.. -Tar dom bara ett varv?
På vägen hem passade jag på att släpa med mig Johanna till statoil för att köpa kaffe till Johan. Och tur var väl det. Utan henne hade det nämligen inte blivit något kaffe alls... hade tagit med mig för lite pengar för att kunna köpa något.

Tidigare på dagen åkte vi med pappa ut till dem i Grillby, Jag träffade mamma och pratade lite strunt och tog det lite lugnt medans hon plockade lite där hemma. Johan däremot hjälpte pappa att fixa i tvättstugan som "vanligt"... det var någon JÄTTE garderob dom skulle bygga ihop. När vi ändå var där så passade jag på att ta en tur ut i lekparken med Leah. Det var jätte mysigt och jag påmindes hela tiden om saker jag själv gjort och lekt i just den parken.. Samma park som nu mina barn kommer att leka i när dem är och hälsar på mormor och morfar.
Blir sådär varm i kroppen och kan inte låta bli att småle när jag tänker på det..

Imorgon blir det städning för min del och leka för barnens. Johan blir väl hämtad av pappa någon gång på förmiddagen för att åter bege sig tillbaka till den där tvättstugan jag tjatat om så mycket den senaste tiden.

Nej nu är det dags för mig att slänga upp håret i en toffs och hoppa in i duschen för att bli lite ren.
Ha det bra.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback