Ett ljus i mörkret...

Finns mycket ni läsare inte vet om... så mycket som ligger gömt under ytan hos mig. Finns saker som jag helt enkelt inte pratar öppet om. Var iväg till bmm idag för efterkontrollen och kommer få kallelser till *** snart.
Ska få hjälp att fixa saker och kanske till och med få hjälp att åtgärda lite av problemen, jag har ju inte råd själv.
Jag gör det ju inte baserat på vad någon annan tycker utan på hur jag själv känner inuti. Jag ska vill göra det för att jag ska må bra inte för hur någon annan ser på mig. För mig är det en väldigt stor sak, och det hindrar mig från att funktionera som en normal människa i samhället. Jag vill kunna ge mina barn allt och lite till... jag vill kunna göra saker som alla andra mammor gör men som jag inte kan göra pga hur jag känner... och hur många har reagerat.  jag vill kunna gå till stranden och bada med mina barn, sola och ha tunna sommarkläder på mig. Tack gode gud att jag har Johan vid min sida som stöttar mig i det här. jag vet att det är ett stort ingrepp, inget man ger sig in på lättvindigt i tron att det mirakulöst ska göra allt bra. Jag har noga vägt för och nackdelar mot varandra och vet vad det är jag ger mig in på. jag vet att det inebär risker som alla andra medisinska ingrepp. Jag vet att det kommer göra ont ett tag efteråt men för mig kommer det vara värt det, när allt är klart kommer det ha höjt min livskvalitet ett par snäpp.
Nu har jag äntligen orkat ta tag i det hela, äntligen! Nu kanske det blir något gjort åt saken. Nu kanske jag snart slipper bryta ihop när jag hör om alla vänners turer till stranden.. När jag ser tjejer i sommarkläder eller när jag tittar på tv och ser folk som är "perfekta"... Snart kanske jag slipper lida så mycket över allt det här. Sommaren är en jobbig tid på året, förut älskade jag sommar och sol. Bada, busa och bara ta det lugnt i solen... Sola och få färg! Jag saknar allt det där....
Men nu har jag i alla fall startat kampen för ett bättre liv!

Hör av mig senare igen.
Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Du är stark hjärtat! Du är värd att få må bra! Jag hoppas innerligt att du kan få hjälp! Finns här för dig..alltid, glöm inte det <3

2009-06-08 @ 14:36:46
Postat av: Lisen

Men gumman! Vad orolig jag blir.. Hoppas på det bästa för dig

2009-06-08 @ 22:05:31
URL: http://flisenlisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback