Från klar himmel...

Solen sken och det såg ut att bli en underbar morgon... Lämnade Leah på dagis, pussade henne hej då och såg på när hela avdelningen gav sig av ut i skogen. Tänkte för mig själv att det skulle bli så mysigt för alla barnen att få gå till skogen i solens sken och upptäcka världen. Men vad händer?? På vägen hem efter att ha lämnat lilltrollet på dagis kommer det en skur... Till en början känns den så skön, så många minnen från när man var liten som kom till en. Riktigt mjukt sommarregn var det. Men så slog det om och ner rasade miljontals hagel !!! Stackars barnen som gått till skogs utan regnjackor... Törs inte riktigt hoppas på en fin dag. Då jag när jag sitter här ser hur stora  moln rullar in över staden och lägger sig som ett hotfullt grått täcke som kväver allt. Trots att solen skiner så kan jag höra hur halget kommer i omgångar och slår mot fönstren.

Sitter här i soffan och tittar in o sovrummet där Johan fortfarandeligger i sängen och brevid honom ligger Haley Nova och andas lugnt. Hon sprider ro i lägenheten och jag vill passa på att njuta av stillheten innan dagens bryderier drar igång på allvar...

(förlåt avbrottet)

Det plingade just på dörren och där stod en gammal dam och undrade vart hon hamnat. Jag frågade henne vart det var hon skulle och det visade sig att hon skulle till pensionärslägenheterna som ligger här brevid och hälsa på en gammal vän. Jag slängde på mig skorna och hjälpte henne hitta rätt. Och gud så glad hon blev när hon sen kom till rätt adress och fick träffa sin vän.. Hon tackade glatt för hjälpen och jag begav mig tillbaka hem hit och tillbaka till bloggen.
Nu sitter jag här med ett leende på läpparna och känner mig uppåt efter att ha utfört en god gärning såhär på morgonen.
Jag vill ju att mina barn ska få bra värderingar och även om de är för små för att förstå så vill jag vara en bra förebild.
Tänker varje gån jag gör en god gärning eller hjälper någon att en dag så kommer någon att hjälpa mig när jag behöver det.

Nej nu ska jag bege mig in i köket och ta tag i disken...
Sköt om er så hörs vi när jag har något att dela med mig av.
Kramar Saga!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dagens goda gärning utförd =D

Usch...disk låter mindre lockande... om du har lust kan du få ta min också ;)

2009-06-03 @ 12:55:08
Postat av: Johan

Hur gick det med den där disken? =P

2009-06-03 @ 13:57:34
URL: http://sagajmocklin.blogg.se/
Postat av: Lisen

Helt rätt Saga! Rätt gjort! :; Johan, Saga är faktiskt bloggerska, hon kan inte alltid ta hand om disken nu. Du är karl du kan diska

2009-06-03 @ 22:02:25
URL: http://flisenlisen.blogg.se/
Postat av: Johan

hahaha... jag får skrynkliga fingrar juh =D

2009-06-04 @ 23:21:40
URL: http://sagajmocklin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback