Djurö by car?

Sitter här i soffan framför burken med internet uppkoppling och skriver en rad.
Såg Twilight tidigare idag, för andra gången om jag ska vara ärlig ( första gången  var igår ). Nu när hysterin har lagt sig så känns det lagom att se den. Sådär lagon mörk och mysig. Finns få ämnen som är så romantiserade som Vampyrer. Personligen är jag ett stort fan av den typen av film. Har alltid varit det. Vet inte riktigt varför men antar att det är romantikern innom mig som yttrar sig på något sjukt och vridet sätt. Hoppas dock att uppföljarna ska vara lite mer händelserika än denna fntastiska film, då händelseförloppet var lite långsamt i den. Med andra ord blev Johan en aning frustrerad av att se den ( det lilla han såg när han inte sov). Filmen fick mig i alla fall att längta efter att få spendera resten av " evigheten" eller ja så nära man kan komma i alla fall mer än någonsin förut. Helt trollbunden gav jag mig även idag ut på blocket på jakt..

Innan jag träffade Johan... och innan jag fick barn var jag inte alls sugen på att någonsin gifta mig. Jag till och med sa till Johan att jag aldrig skulle kunna tänka mig att stå "inför gud" och alla jag känner och förkunna att jag ska älska samma "man" tills döden skiljer oss åt. Jag ville inte stå och lova något som man egentligen aldrig kan lova. Man kan inte bestämma sig för att man ska älska någon resten av sitt liv, det går bara inte. Det är helt och hållet OMÖJLIGT!
Men med åren har tanken på att giftasig så sakta slagit rot även i mitt innre. Och i dag kan jag tänka mig att lova att jag ska göra mitt bästa och att jag har för avsikt att stanna tills våra dagar i livet rinner ut.
Faktum är att jafg idag skulle kunna ingå ett äktenskap utan att ljuga, för jag skulle ingå det med avsikten att stanna.
Hur det nu blir med den saken är ju en annan historia. =P

Barnen sover och jag förunnades just ett samtal från min gode vän LIsen.
Tyvärr tog mitt batteri slut så det är på laddning och snart är det nog fith for fight igen. ( hoppa jag )

Imorgon ger det av ut på djurö och midsommarfirande med Johans familj. Ska bli trevligt att träffa dem igen, var ju så länge sen känns det som. Och Leah och Isabelle kommer ha så roligt tillsammans. Får se om det blir till att bada lite också kanske? Ja inte för min del då utan för Johans och Leahs. Beror nog en del på hur varmt det är i vatten och luft.

Nej nu ska jag se till att bege mig vidare ut på msn och sen in på lite bloggar innan jag drar mig tillbaka för kvällen.
Skriver en rad imorgon innan vi åker ut till skärgårdens havsluft , så får vi se om jag får möjlighet till att blogga alls dom närmaste dagarna.
Puss puss och hjärtliga kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback