Stackars liten trollfia!

Den här morgonen har haft en lite trist början =(
Vaknade tidigt som vanligt av att Leah ville gå upp och äta frukost, men när jag tog trollet i min famn kände jag hur brännande het hon är. FEBER! Fan också, räcker det inte med att jag ska vara sjuk? Ska stackars lillloppan ochskå åka på någonting?!?! Så orättvist. Varför ska någon så liten behöva bli sjuk för? Hon är kramigare än vanligt och het som en kamin men trots detta så är hon i alla fall på benen. Visserligen vill hon sova nästan hela tiden, men det är ju fullt förståligt om man har feber och mår lite risigt.
Just nu står hon vid vardagsrumms bordet och "läser" trasdockan tora för sig själv... Bläddrar, mummlar något, öppnar luckan och säger "Neeeeéej".... Och visst har hon rätt, det är inte trasdockan tora som gömmer sig i skåpet, eller bakom dörren eller ens i sängen.
Hoppas att lite vila och mycket vätska får henne på benen snabbt igen. Så att man kan skicka ut henne i parken med Johan för att leka bort ett par timmar. Fast det blir ju inte idag. =(

För min del är det samma gamla visa.
Ont i halsen, ont i munnen, ont i huvudet och ont i rygg och mage. För att inte glömma foglossningen. *Suck*.

Idag skulle min gammelmorfar ha fyllt hundra år om han inte hade tagit livet av sig innan mamma föddes.
Alla hoppas att jag ska åka in på ackis idag, just för att det vore så speciellt om det kom en liten just på hans hundraårs dag. Jag känner likadant, i alla fall från och till. Det känns som att om det skulle hända så är det den ultimata hyllningen. Även om han kanske lämnade världen på heelt fel sätt. Min mamma skulle bli lycklig och lika så resten av familjen =)
Vi får se vad dagen har att bjuda på. kanske ingen bebis, men något intressant hoppas jag ska hända.

Skriver snart igen.
Kramar Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback