Sprittel sprattel..

Dagen har varit.. inte så produktiv som jag hade tänkt mig. Inte ens i närheten om jag ska vara riktigt ärlig. Försökte mig på att plugga men kom fram till att det är förbannat svårt att få allt att gå ihop när man har fel upplaga av bokhelvetet. Så efter någon timmes pluggande ( eller ja försök till det i alla fall ) så la jag mig i badet och försökte ta mig tid att få slappna av lite. Men icke! just när jag kommit i så ringer det på dörren.. jävlar! Går blöt och inlindad i en handduk till hallen och kollar ut genom titthålet (eller vad fan det nu heter) och får syn på två killar/män/gubbar? som med största säkerhet är här för att fixa värmen. Öppnar jag? NEJ! Inte fan vill jag släppa in dem i min lägenhet när jag är dyblöt (ser ut som en dränkt katt) och NAKEN!

Bebis har möljt runt som en liten tornado där inne i magen hela dagen och hela kvällen, ja så långt som nu hunnit gå på den. Det känns märkligt. Så välbekant men ändå så ovant. Jag har redan gått igenom det här två gånger tidigare, men varje graviditet är annorlunda och unik. Så som sagt var så känner jag ju igen känslan av bebis sparkar men dom är liksom "egna" eller hur jag ska beskriva det. Det är ju en ny personlighet som ligger och sprittel sprattlar där inne så sparkarna är egna... Damn vad det blev svårt att förklara det hela, låter ju bara megastört.
Det är ju 20 månader sen jag var gravid sist (inte så länge som det låter jag vet) men man hinner liksom glömma det mesta... och sen bara slår det en igen. Man kan inte låte bli att bli lite förvånad över hur kraftfulla dom där små sparkarna egentligen är. Det är inte som om jag imte känt av sparkar förrens nu.. men just idag är dom så starka.
Äh nu ger jag upp tanken på att kunna förklara det hela! Jag låter ju bara sinnesförvirrad i när jag försöker!

Jag önskar att jag kunde slänga upp en bild eller två på den lilla illvillingen. Går tyvärr inte eftersom jag inte har något att lägga in dem med.

Vad tror ni att vi får den här gången då? Blir det en liten kille, eller blir det en tjej till?

Skriver kanske en rad eller två senare igen..

Xx Saga



Kommentarer
Postat av: Becca

kille tror jag!

2010-11-15 @ 22:52:45
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback