Tiden rusar...

Tiden bara går och går. Jag vet inte, men av någon anledning tycker jag att det känns som om man knappt hinner blinka innan det är ny vecka. Nu är det visserligen bara tisdag... men jag antar att ni förstår poängen.
Samtidigt som veckorna galoperar förbi i rusande fart så går varje dag otroligt sakta. (jag vet inte riktigt hur jag får ihop det där)...
Ehmm.. okej jag ska försöka förklara, varje dag finns det ögonblick (hundra eller tusen stycken) då man tänker, känner och tycker att tiden står still och att man redan gjort allt hundra gånger. Och så vaknar man upp en såndär tråkig dag och inser att hela veckan har gått!
Tiden är en motsägelsefull krabat....

Barnen tjatar om Prinsessan och grodan igen och jag säger åt dem att aktivera sig istället. Försöker komma på lekar eller liknande dom kan sysselsätta sig med men ärligt talat så tycker jag att dom borde använda fantasin mer.

När jag var liten (ja kanske inte såååå liten, men liten i alla fall) klättrade vi i träd, rände runt i parken eller åkte pulka. Jag och min bästa kompis när jag var liten hade ofta picknick OAVSETT om det var sommar eller vinter. Var det vinter så såg man till att det var mackor och varm cholkad. Och var det sommar så var det saft till som gällde (gärna Janes hemmagjorda rabarbersaft eller någons svartvinbärssaft). Man lekte alla möjliga sjuka lekar, kastade ner varandra huvudstupa från träd, åkte skridskor i uppförsbacke, irrade bort sig i skogen med flit  bara för att eller åkte skidor. Som ännu mindre så byggde man snögrottor, snölyktor, snögubbar och diverse andra snökreationer. Blomsterkransar på sommaren och fina stora buketter med vildblommor som man sålde till stackars, allt för snälla pensionärer för en enligt en själv dyr peng (typ 5 kronor eller så). En gång plockade vi till och med snigelskal efter minisniglar som vi sen försökte lura på granskapets trevliga (och jävligt otrevliga) invånare. Sånt tycker jag att mina barn ska göra! Ja kanske inte nu men ni vet vad jag menar... och kanske inte allt det där heller!! Jag tycker dom behöver ta och glömma tvn och stereon och istället koncenrtera sig på sina leksaker och använda fantasin.. Gör djur av kottar ffs!!!


Nej nu ska väl jag ta och förbereda middagen snart antar jag..
Ses senare!



Leah



Haley Nova

Xx Saga

Kommentarer
Postat av: Becca

Ååh vad jag saknar dom tiderna, underbara minnen!

2011-01-05 @ 22:13:45
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback