25e Mars.

Den 25e mars klockan 08.00 ska jag och johan befinna oss på förlossningen i uppsala för igångsättning.
Ska bli sååå skönt att slippa vara gravid. ALDRIG mer sägr jag bara ALDRIG mer!

Bebisen är fixerad redan nu, har sjunkit ner så långt det bara går  och väger uppskattningsvis ca 2900-3000 gram enligt ul som gjordes av barnmorskan igår. Detta kommer underlätta en del när vi väl ska kicka igång förlossningen och få våran lilla bebis =)

En plan för hur allt ska gå till har gjorts på auroramottagningen på akkis och jag har en känsla av att det här kommer bli en ganska bra förlossning (om ni förstår hur jag menar?).smärtlindring och förllopp är planerat och hur jag vill ha det... Vad jag vill att dom ska fråga och inte osv osv.

Vi kommer även ta med oss datorn så att vi kan lyssna på musik och titta på film medans vi väntar på  att det ska dra igång ordentligt. För att inte tala om för att kunna fördriva tiden på BB efteråt. Herre gud vad det är TRÅKIGT att ligga på BB. Jag får dåndimpen efter bara några timmar och vil UT UT UT UT!

Att barn inte får komma och hälsa på det känns förjävligt och jag har därför sagt till om att jag vill åka hem så fort det är möjligt att få göra det. Jag VILL hem till mina barn. Jag VILL att dom ska få träffa, klämma på, krama om och pussa på sitt nya lilla syskon. JAG vill kunna krama om dom efter allt det jobbiga jag vet att jag ska genomgå och JAG vill kunna se efter dem. Inte lämpa över dem på andra... Jag vet vad många av er tänker nu "hon är ju inte klok" och"det är ju bara bra och skönt att få vila upp sig lite innan man åker hem till kaoset igen".. men jag funkar inte så. Nej jag LÄNGTAR hem till mitt kaos med mina galna små troll. Jag saknar sönder mina små tornados som river hela lägenheten och allt.

Som jag skrev här ovan.. DET SKA BLI SÅÅÅÅ SKÖNT ATT SLIPPA VARA GRAVID! Och det ska bli sjukt mysigt att få se vad det är för en liten filur som ligger och lurar där inne i magen, få pussa och smeka det lilla undret. Se vad det är för en liten person som gömmer sig där inne och hur han/hon ser ut!

Nej nu måste jag återgå till mina två små trollungar som river runt i lägenheten igen!

Xx Saga!

Kommentarer
Postat av: Lisen

För den 25:e smäller det =)

2011-03-14 @ 10:58:16
URL: http://klackartillhavs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback